Krise eller kritisk veiskille? Et blikk på koronapandemiens påvirkning på innovasjon i undervisningspraksis
Master thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3143673Utgivelsesdato
2024Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
I denne oppgaven har jeg studert hvordan koronapandemien har ført til innovasjon i undervisningspraksisen ut i fra problemstillingen «Et kritisk veiskille eller bare krise? På hvilken måte har nedstengingen under koronapandemien bidratt til innovasjon i undervisningspraksisen i grunnskolen?». Studien er en kvalitativ undersøkelse hvor jeg har intervjuet lærere med mer enn ti års undervisningserfaring. Resultatene viser at det oppsto få innovative løsninger under koronapandemien, og at det er lite endringer som har blitt videreført i etterkant. Samtidig har noe endret seg. Det kan sies at inkrementelle brudd med den etablerte undervisningspraksisen har funnet sted.
Beskrivelse
Masterstudium i organisasjon og leiing, utdanningsleiing
Fakultet for teknologi, miljø og samfunn
Handelshøgskulen HVL