Show simple item record

dc.contributor.authorKulild, Marit
dc.contributor.authorBjelland, Camilla
dc.date.accessioned2024-05-21T07:28:00Z
dc.date.available2024-05-21T07:28:00Z
dc.date.created2021-01-07T16:00:39Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-82-8265-555-2
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3130843
dc.description.abstractDette kapitlet er en kvalitativ casestudie basert på empiri fra et fokusgruppeintervju og analyser av studenters refleksjonstekster. Temaet er observasjon som metode i lærerutdanningen trinn 1–7. Studien handler om hvordan vi, ved bruk av arbeidskrav, kan legge til rette for øvinger med å legge merke til kjerneområder i Pedagogikk og elevkunnskap. Vekslingen mellom refleksjon og handling på campus og på praksisskolen ser ut til å bidra til å utvikle studentenes forsknings- og handlingskompetanse. Studentene påpekte at arbeidskravenes utforming gav dem innsikt i grunnleggende element ved klasseledelse og elevenes tenkemåte på et spesifikt område. Studentene understreket at erfaringene med observasjon som et pedagogisk verktøy styrket deres kompetanse i å tilrettelegge for elevenes læringsprosesser.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDreyeren_US
dc.relation.ispartofNy pedagogisk praksis. Eksempler på praksisorientert forskning i Fagfornyelsen
dc.titleÅ øve på observasjon som kjernepraksis i lærerutdanningen. Lærerstudenters erfaringer med observasjon som verktøy i første studieåren_US
dc.typeChapteren_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.description.versionacceptedVersionen_US
dc.source.pagenumber61-86en_US
dc.identifier.cristin1867269
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record