Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGuanio-Uluru, Lykke Harmony Alara
dc.date.accessioned2024-03-04T09:46:15Z
dc.date.available2024-03-04T09:46:15Z
dc.date.created2023-11-08T13:34:35Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn9788215067131
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3120826
dc.description.abstractHvordan kan dataspill være utgangspunkt for økokritisk dialog? I dette kapitlet argumenterer jeg for at dataspill er et grunnleggende dialogisk medium, og analyserer, basert på teori fra spillstudier og økokritisk teori, hvordan spilleren er i dialog med naturmiljøer i spillene Flower og Unravel. Spillanalysene gir bakgrunn for en dialogisk undervisningsmetode, inspirert av lesesirkler, der arbeid med økokritiske spilleroller danner grunnlag for studentdrevet dialog om naturrepresentasjoner i dataspill.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.ispartofØkokritiske dialoger: Innganger til arbeid med bærekraft i lærerutdanningen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.titleSamhandling med, og samtaler om, naturmiljøer i dataspillen_US
dc.typeChapteren_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder© Lykke Guanio-Uluru 2023en_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18261/9788215067148-23-03
dc.identifier.cristin2193953
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal