dc.contributor.author | Guanio-Uluru, Lykke Harmony Alara | |
dc.date.accessioned | 2024-03-04T09:46:15Z | |
dc.date.available | 2024-03-04T09:46:15Z | |
dc.date.created | 2023-11-08T13:34:35Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.isbn | 9788215067131 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3120826 | |
dc.description.abstract | Hvordan kan dataspill være utgangspunkt for økokritisk dialog? I dette kapitlet argumenterer jeg for at dataspill er et grunnleggende dialogisk medium, og analyserer, basert på teori fra spillstudier og økokritisk teori, hvordan spilleren er i dialog med naturmiljøer i spillene Flower og Unravel. Spillanalysene gir bakgrunn for en dialogisk undervisningsmetode, inspirert av lesesirkler, der arbeid med økokritiske spilleroller danner grunnlag for studentdrevet dialog om naturrepresentasjoner i dataspill. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.relation.ispartof | Økokritiske dialoger: Innganger til arbeid med bærekraft i lærerutdanningen | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no | * |
dc.title | Samhandling med, og samtaler om, naturmiljøer i dataspill | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | © Lykke Guanio-Uluru 2023 | en_US |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.18261/9788215067148-23-03 | |
dc.identifier.cristin | 2193953 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |