Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSælen, Vegard
dc.date.accessioned2023-09-19T11:29:12Z
dc.date.available2023-09-19T11:29:12Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3090423
dc.descriptionMaster i grunnskolelærerutdanning 5.- 10. trinn, naturfag. Høgskulen på Vestlandet, campus Begenen_US
dc.description.abstractVi går ei ukjend framtidig i møte der evna til å ta del i diskusjonar og kommunisere på ein naturvitskapleg måte,blir stadig viktigare. Læreplanen for naturfag legg vekt på at dagens ungdom skal utvikle sine evner til å gjere medvitne val basert på naturvitskaplegkunnskap,gjennom deltaking i naturfaglege praksisar. Naturfagundervisninga skal spegle samfunnet sine behov,og er difor ein arena der elevar aktivt kan delta i eiga språkleg utvikling. Hensikta med denne masteroppgåve er å få innsikt i korleis elevar brukar språk for og skape meining i dialog, knytt til ei oppgåve om å lage reglar for antibiotikabruk. For å undersøke dette har eg teke utgangspunkt i to forskingsspørsmål: (1) "Korleis bevegar elevane seg mellom kvardagsleg og naturvitskapleg språkbruk i dialog med kvarandre?" (2) "Korleis føregår meiningsskaping i elevdialogar?". For å studere forskingsspørsmåla har eg gjennomført ein kvalitativcasestudie, der eg har brukt data samla inn gjennom ARGUMENT-prosjektet. Datamaterialet består hovudsakleg av lydopptak frå utvalde elevgruppedialogar frå ei klasse på 8. trinn, med tilhøyrande videoopptak av heilklassesituasjonar. Resultata frå analysen viser at elevane brukar eit naturfagleg språk for å skape meining i dialogar. Elevane vekslar mellom kvardagsleg og meir naturvitskapleg språkbruk i situasjonar der meiningar blir forhandla, påstandar utfordra eller spørsmål blir stilte. Elevane bevegar seg mellom ulike måtar å uttrykkje seg på for og sondere etter betre måtar og gjere seg forstått på, eller for å forstå andre. Funna kan peike mot at elevane sine tidlegare erfaringar er viktig for meiningsskaping i naturfaglege dialogar, men at elevane kan henge seg opp i forhandlingar om meiningar til kvardagslege ord, framfor naturfaglegeomgrep. Og at elevane brukar naturfaglege måtar å uttrykkje seg på,for å gi meining ti lkvardagslege erfaringar. Resultata kan indikere at elevane ikkje alltid er bevisste på korleis dei brukar språk for å skape meiningen_US
dc.language.isonnoen_US
dc.publisherHøgskulen på Vestlandeten_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectnaturfagen_US
dc.subjectnaturvitenskapen_US
dc.titleEin kvalitativ casestu die om korlei s elevar bru kar språk for å skape meining i natur fag leg e dialog aren_US
dc.title.alternativeA qual itative case s tudy on how students use langu age to make meaning i n scien tific dialogue sen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.localcodeMGUNA550en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal