Show simple item record

dc.contributor.authorSælen, Vegard
dc.date.accessioned2023-09-19T11:29:12Z
dc.date.available2023-09-19T11:29:12Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3090423
dc.descriptionMaster i grunnskolelærerutdanning 5.- 10. trinn, naturfag. Høgskulen på Vestlandet, campus Begenen_US
dc.description.abstractVi går ei ukjend framtidig i møte der evna til å ta del i diskusjonar og kommunisere på ein naturvitskapleg måte,blir stadig viktigare. Læreplanen for naturfag legg vekt på at dagens ungdom skal utvikle sine evner til å gjere medvitne val basert på naturvitskaplegkunnskap,gjennom deltaking i naturfaglege praksisar. Naturfagundervisninga skal spegle samfunnet sine behov,og er difor ein arena der elevar aktivt kan delta i eiga språkleg utvikling. Hensikta med denne masteroppgåve er å få innsikt i korleis elevar brukar språk for og skape meining i dialog, knytt til ei oppgåve om å lage reglar for antibiotikabruk. For å undersøke dette har eg teke utgangspunkt i to forskingsspørsmål: (1) "Korleis bevegar elevane seg mellom kvardagsleg og naturvitskapleg språkbruk i dialog med kvarandre?" (2) "Korleis føregår meiningsskaping i elevdialogar?". For å studere forskingsspørsmåla har eg gjennomført ein kvalitativcasestudie, der eg har brukt data samla inn gjennom ARGUMENT-prosjektet. Datamaterialet består hovudsakleg av lydopptak frå utvalde elevgruppedialogar frå ei klasse på 8. trinn, med tilhøyrande videoopptak av heilklassesituasjonar. Resultata frå analysen viser at elevane brukar eit naturfagleg språk for å skape meining i dialogar. Elevane vekslar mellom kvardagsleg og meir naturvitskapleg språkbruk i situasjonar der meiningar blir forhandla, påstandar utfordra eller spørsmål blir stilte. Elevane bevegar seg mellom ulike måtar å uttrykkje seg på for og sondere etter betre måtar og gjere seg forstått på, eller for å forstå andre. Funna kan peike mot at elevane sine tidlegare erfaringar er viktig for meiningsskaping i naturfaglege dialogar, men at elevane kan henge seg opp i forhandlingar om meiningar til kvardagslege ord, framfor naturfaglegeomgrep. Og at elevane brukar naturfaglege måtar å uttrykkje seg på,for å gi meining ti lkvardagslege erfaringar. Resultata kan indikere at elevane ikkje alltid er bevisste på korleis dei brukar språk for å skape meiningen_US
dc.language.isonnoen_US
dc.publisherHøgskulen på Vestlandeten_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectnaturfagen_US
dc.subjectnaturvitenskapen_US
dc.titleEin kvalitativ casestu die om korlei s elevar bru kar språk for å skape meining i natur fag leg e dialog aren_US
dc.title.alternativeA qual itative case s tudy on how students use langu age to make meaning i n scien tific dialogue sen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.localcodeMGUNA550en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal