Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMelting, Arne Jacob
dc.date.accessioned2023-03-24T09:05:33Z
dc.date.available2023-03-24T09:05:33Z
dc.date.created2023-01-03T11:16:19Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn9788215056173
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3060256
dc.description.abstractKapittelet retter søkelys mot hva som skjer når lærerstudenter overtar undervisningen for en mindre gruppe elever ved en tanzaniansk skole i fire uker. Studentene fikk mulighet til å videreføre noen av sine kjente undervisningsformer overfor en elevgruppe svært forskjellig fra det de tidligere har erfaring med. Språkbarrierer og verdiforskjeller skapte et utfordrende samhandlingsmønster. Studentenes refleksjon gjennom praksis skapte en nær og intim dialog med elevene, samtidig som de ble utfordret av den lokale konteksten.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.ispartofUtenlandspraksis for lærerstudenter Global og interkulturell kompetanse
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleKjente læringsformer på ukjent grunn. Lærerstudenters refleksjon over praksis i Tanzaniaen_US
dc.typeChapteren_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber167-186en_US
dc.identifier.doi10.18261/9788215056180-2022-09
dc.identifier.cristin2099490
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal