dc.contributor.author | Melting, Arne Jacob | |
dc.date.accessioned | 2023-03-24T09:05:33Z | |
dc.date.available | 2023-03-24T09:05:33Z | |
dc.date.created | 2023-01-03T11:16:19Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.isbn | 9788215056173 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3060256 | |
dc.description.abstract | Kapittelet retter søkelys mot hva som skjer når lærerstudenter overtar undervisningen for en mindre gruppe elever ved en tanzaniansk skole i fire uker. Studentene fikk mulighet til å videreføre noen av sine kjente undervisningsformer overfor en elevgruppe svært forskjellig fra det de tidligere har erfaring med. Språkbarrierer og verdiforskjeller skapte et utfordrende samhandlingsmønster. Studentenes refleksjon gjennom praksis skapte en nær og intim dialog med elevene, samtidig som de ble utfordret av den lokale konteksten. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.relation.ispartof | Utenlandspraksis for lærerstudenter Global og interkulturell kompetanse | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Kjente læringsformer på ukjent grunn. Lærerstudenters refleksjon over praksis i Tanzania | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.source.pagenumber | 167-186 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.18261/9788215056180-2022-09 | |
dc.identifier.cristin | 2099490 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |