Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGudmundsdottir, Tinna Maria
dc.date.accessioned2022-09-20T10:46:28Z
dc.date.available2022-09-20T10:46:28Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3019105
dc.descriptionMaster i Matematikk i Grunnskulelærarutdanning 5-10. Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett.en_US
dc.description.abstractI Norge blir vi meir og meir fleirspråkleg, som gjenspeilar elev mangfaldet på skulebenken. Det fleirspråkleg aspekteret er påverka av tilflyttarar til Norge, med andre språks bakgrunnar, men også samfunnet sin teknologiske endring, kor elevane har tilgang til heile verden på nokon taste trykk. Med den teknologiske endringa, har det med ført fenomenet som kallast gaming. Fleirtal av barn og unge i dag gamer i sin fritid. Det kan hjelpa oss vaksne på skulen når vi skal laga varierte og relevante matematikk oppgåver for elevane. I 2020 kom det ein fornya læreplan, som skulle være i trå med det samfunnet vi lever i nå, og det elevane skal ut i arbeidslivet i. I den nye læreplanen var det noko som heite kjerneelementa i matematikk, nokon av kjerneelementa inneheld det å bruke språk i matematikk. Av den grunn vil denne oppgåva svara på problemstillinga Korleis bruker fleirspråklege elevar på sjuande trinn matematisk språk i arbeid med læringsverktøyet Minecraft: edu? For å svare på denne problemstillinga, har det blitt utforma to forskingsspørsmål. Første forskingsspørsmålet i denne oppgåve er: Korleis bruker fleirspråklege elevar kommunikasjon, ved bruk av Minecraft: edu som læringsverktøy? Det andre forskingsspørsmålet er: Kva for nokon matematiske argument bruker fleirspråklege elevar med Minecraft: edu som læringsverktøy? For å undersøke denne problemstillinga blei det brukt Toulmin sin argumentasjonsmodell, til å analysera argumentasjonane elevane kjem med. Det blei også tatt i bruk Bishop sine seks aktivitets formar som rammeverk, til å sjå på det matematiske aspekteret i samtalane hos elevane. Det blei også funnet fram ulike litteraturar knyta opp i mot fleirspråklegheit og fleirspråklege elevar i matematikk, matematisk språk og argumentasjon, det blei også funnet litteratur som omtala det å bruke Minecraft og gaming i klasseroms undervisning. Forskinga er i samarbeid med LATACME prosjektet ved Høgskulen på Vestlandet. Denne oppgåva sitt datamateriale er videoopptak av to elevgrupper. Tilgangen til videoopptaka var gitt via LATACME prosjektet. Denne kvalitative forskingsmetoden gjer meg til fullstendig observatør. Elevane i videoopptaka arbeida med Minecraft: edu som læringsverktøy. Elevane brukte matematiske språk til å kommunisera idear, framgangsmetodar og i bygge konstruksjonar. Elevane brukte også matematisk språk til å argumentera med seg sjølv og medelevar. Elevane argumenterte i forbindelse med utrekning av reknestykke, bygging av figurar og når elevane skulle fylla inn og finne volum til TNT sprengt område. Dei forskjellige volum oppgåvene knyta til Minecraft: edu, har ført til variasjon i korleis argumentasjonane og kommunikasjonane blei konstruert og samansett av elevane under observasjonen.en_US
dc.language.isonnoen_US
dc.publisherHøgskulen på Vestlandeten_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleFleirspråklege elevar og matematisk språk i Minecraft: edu.en_US
dc.title.alternativeMultilingual students and mathematical language in Minecraft: edu.en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.localcodeMGUMA550en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal