Sjukepleiestudentar lærer å kommunisere med born i alternativ praksis: Barnehagar og bamsesjukehus som praksisarena
Peer reviewed, Journal article
Published version

View/ Open
Date
2021Metadata
Show full item recordCollections
- Import fra CRIStin [3220]
- Institutt for helse- og omsorgsvitskap [2643]
Original version
Lunde, S. A. E., & Røthing, M. (2021). Sjukepleiestudentar lærer å kommunisere med born i alternativ praksis: Barnehagar og bamsesjukehus som praksisarena. Uniped, 44(4), 262-273. 10.18261/issn.1893-8981-2021-04-05Abstract
Bakgrunn
Faglege retningsliner forventar at sjukepleiarar har kompetanse i å kommunisere med born. Få studentar får praksis i sjukepleie til born. Studien undersøkte sjukepleiestudentar si læring i kommunikasjon med born etter undervisning og alternativ praksis i barnehage og på bamsesjukehus.
Metode
Studien baserer seg på eit kvalitativt studiedesign med datainnsamling i fokusgruppeintervju med fem sjukepleiestudentar etter tredje semester i bachelorstudiet. Analysemetode er systematisk tekstkondensering.
Resultat
Presenterte funn er Læringsaktivitetar til nytte eller bry? Uklar studentrolle i praksis og Læringsutbytte. Studentane auka læringsutbytte i kommunikasjon med friske born og det å forstå born som pårørande ved alvorleg sjukdom i familien. På bamsesjukehus erfarte studentar at born dei kjende, haldt avstand når dei møtte studentane i uniform. Studentane sakna erfaring med sjuke born for å oppnå naudsynte læringsutbytte.
Drøfting, konklusjon og implikasjonar for praksis
Sjukepleiekompetanse, Sjukepleie til born i familiekontekst og Tverrfagleg samarbeidslæring er drøfta. Ei framtidsretta sjukepleieutdanning må ha større fokus på born med helseutfordringar og born som pårørande for å oppnå naudsynt sjukepleiekompetanse. Dette krev utvikling av nye pedagogiske metodar for sjukepleiestudentar i læring med born og praksis med bruk av simulering, digitale og interaktive ressursar. Tverrfagleg samarbeidslæring mellom sjukepleie- og barnehagelærarstudentar kan forbetre læring i praksis.