Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHuynh, Quang-Huy
dc.contributor.authorNorwich, Andreas Tørum
dc.contributor.authorMidtbø, Martin
dc.date.accessioned2015-02-24T12:33:57Z
dc.date.available2015-02-24T12:33:57Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/277545
dc.descriptionIdrett, Fysisk aktivitet og Helse ID3-302 Desember 2014nb_NO
dc.description.abstractI denne oppgaven undersøkte vi hvordan barnefotballen i Norge og Island praktiseres i forhold til de nasjonale retningslinjene, og hvilke miljøfaktorer som kunne ha preget fotballen ulikt. For å få et innblikk i hvordan det praktiseres valgte vi å ta kvalitative intervju med både spiller og spillerutvikler fra begge landene. I tillegg valgte vi å intervjue en fotballekspert med observasjonserfaring fra begge landene som hjelper oss å få en sammenligning. Vi fant at barnefotballen praktiseres ulikt. Det var forskjeller mellom treningsmengde og innhold, noe vi tror kan ha en sammenheng med de forskjellige kravene til trenerutdanning. I tillegg kan våre funn tyde på at mentalitet har en påvirkning på fotballprestasjon. Vi konkluderer med at tidlig spesialisering per definisjon praktiseres i større grad på Island, enn i Norge.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectbarnefotballnb_NO
dc.subjectfotballnb_NO
dc.subjecttidlig spesialiseringnb_NO
dc.subjectIslandnb_NO
dc.titleIsland er høyere rangert enn Norge på FIFAs verdensranking i herrefotballen: Kan årsaken være ulik praksis i barnefotballen?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber49nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel