Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLangesæter, Marit
dc.date.accessioned2015-01-08T12:28:36Z
dc.date.available2015-01-08T12:28:36Z
dc.date.issued2015-01-08
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/273766
dc.description.abstractRapporten beskriver et skreddersydd kompetansehevningsprogram innen eldreomsorg som en kommune bestilte fra en høyskole. Programmet gikk over 1 år og hadde fire hovedtema; etikk/juss, den friske eldre og det helsefremmende perspektivet, den syke eldre og demensomsorg. Undervisningsformer var forelesninger, gruppeveiledning og skiftelige arbeidskrav. All undervisning foregikk i kommunen. 10 studenter med varierende kompetanse deltok på studiet som var på 10 studiepoeng. Prosjektet var spesielt og nyskapende ved at en høgskole ga et utdanningstilbud med studiepoeng ut fra opplevde behov i praksis. Erfaringene fra prosjektet viste at når praksis definerte læringsbehovet og den pedagogiske tenking var forankret i studentens egen praksis skjedde det relevant og spennende læring. Dette forutsatte tett samarbeid mellom aktørene både i planlegging, gjennomføring og evaluering av prosessen.nb_NO
dc.relation.ispartofseriesHSH-rapport;2015/1
dc.titleStudiet som kom til studentene: Rapport fra kompetansehevningsprogrammet i eldreomsorg, Finnøy kommune (2013). Et samarbeidsprosjekt mellom Finnøy kommune og Høgskolen Stord/Haugesundnb_NO
dc.typeOthersnb_NO
dc.source.pagenumber13nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel