Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHoldhus, Kari Mette
dc.contributor.authorWaade, Roy Aksel
dc.contributor.authorRomme, Jonas Cisar
dc.contributor.authorAlmås, Rebecca
dc.contributor.authorEspeland, Magne
dc.coverage.spatialNorwayen_US
dc.date.accessioned2021-01-27T07:48:26Z
dc.date.available2021-01-27T07:48:26Z
dc.date.created2021-01-11T15:09:45Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationHoldhus, K., Waade, R., Romme, J. C., Almås, R., & Espeland, M. (2020). Innovasjonsprosjektet Skole og konsert – fra formidling til dialog (DiSko) (CASE-rapport 2019/1). Center for Creativities, Arts and Science in Education (CASE), Høgskulen på Vestlandet.en_US
dc.identifier.isbn978-82-93677-06-2
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2724888
dc.description.abstractForskningsprosjektet DiSko (2017 – 2020) er et innovasjonsprosjekt som har som mål å utvikle alternative praksiser for skolekonserter i Norge. Gjennom DiSko vil vi finne ut hvordan en kan produsere og distribuere konserter og annen kunst for elever i skolen på en slik måte at det kan oppstå eierskap hos alle deltakere. Den faglige tilnærmingen tar utgangspunkt i at besøkende skolekonserter må være godt integrert i skolenes daglige planer og aktiviteter, og at læreren skal være en likestilt profesjonell samarbeidspartner i utforming og gjennomføring av prosesser og produksjoner som tilbys gjennom skolekonsertordningen. Prosjektet foregår på skoler, der musikergrupper med produsent samarbeider med klasser og lærere om musikalske produksjoner på en nyskapende og dialogorientert måte.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherCenter for Creativities, Arts and Science in Education (CASE), Høgskulen på Vestlandet, Stord Campusen_US
dc.titleInnovasjonsprosjektet Skole og konsert - fra formidling til dialog (DiSko): Erfaringsrapport 2019en_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder© 2020 Kari Holdhus, Roy Waade, Jonas Cisar Romme, Rebecca Almås og Magne Espeland. Copyright, kapittel 8: Førstelektor Trond Egil Arnesen og høgskolelektorene Lars Martin Røsseland Kvinge og Arne Kaldestad.en_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.source.pagenumber84en_US
dc.identifier.cristin1869166
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel