Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWinje, Annette Kristoffersen
dc.contributor.authorHalland, Sissel Jeanette Aastvedt
dc.contributor.authorNordlie, Randi Elisabeth
dc.contributor.authorFjellanger, Liv Ingrid
dc.coverage.spatialNorwayen_US
dc.date.accessioned2020-09-18T10:44:20Z
dc.date.available2020-09-18T10:44:20Z
dc.date.created2020-08-13T11:14:43Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationWinje, A. K., Halland, S. J. A., Nordlie, R. E., & Fjellanger, L. I. (2020). Profesjonssamtalen som danningsarena i barnehagelærerutdanningen. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk, 6, 115-129.en_US
dc.identifier.issn2387-5739
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2678467
dc.description.abstractDenne artikkelen bygger på en kvalitativ studie fra en barnehagelærerutdanning i Norge, og handler om hvilke danningsdiskurser som trer frem i profesjonssamtalen, og hvilken betydning disse diskursene får for profesjonssamtalen som danningsarena i barnehagelærerutdanningen. Gjennom aksjonsforskning som forskningsstrategi og reanalyse som metode, har vi brukt studentenes utsagn som utgangspunkt for å se hvilke danningsdiskurser som trer frem i profesjonssamtalen. Våre funn viser at dialogiske drøftinger, fravær av kritisk dialog og en resultatrettet utdanningsdiskurs er fremtredende, og at disse utdanningsdiskursene kan være en utfordring for utdanningsinstitusjonens dannende rolle.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherCappelen Damm Akademisken_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectdiskursen_US
dc.subjectdialogen_US
dc.subjectdanningen_US
dc.subjectpedagogisk utdanningen_US
dc.titleProfesjonssamtalen som danningsarena i barnehagelærerutdanningenen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder© 2020 Annette Kristoffersen Winje, Sissel Jeanette Aastvedt Halland, Randi Elisabeth Nordlie & Liv Ingrid Fjellangeren_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.source.pagenumber115-129en_US
dc.source.volume6en_US
dc.source.journalNordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikken_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.23865/ntpk.v6.1865
dc.identifier.cristin1823126
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal