Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFjellanger, Liv Ingrid
dc.contributor.authorHalland, Sissel Aastvedt
dc.contributor.authorNordlie, Randi Elisabeth
dc.contributor.authorWinje, Annette Kristoffersen
dc.date.accessioned2020-07-09T12:46:05Z
dc.date.available2020-07-09T12:46:05Z
dc.date.created2020-06-04T13:39:21Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationFjellanger, L. I., Halland, S., Nordlie, R., & Winje, A. (2020). Praksisnære profesjonssamtaler med studenter i barnehagelærerutdanningen. Nordisk Tidsskrift I Veiledningspedagogikk, 5(1).en_US
dc.identifier.issn2535-3047
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2661862
dc.description.abstractArtikkelen retter søkelyset mot hvilke kjennetegn som preger de formelle profesjonsinnrettede profesjonssamtalene med førsteårsstudenter i en barnehagelærerutdanning i Norge. Målet med samtalene er å bidra til barnehagelærerstudentenes profesjonsinnretting. Metodisk hviler studien på aksjonsforskning, men det er datamateriale fra fokusgruppesamtaler med barnehagelærerstudenter og pedagogikklærere som danner grunnlaget for denne artikkelen. Analysen viser at samtalene er preget av nærhet og støtte, spor av utfordringer og ønske om bekreftelser. Dette indikerer noen utfordringer, men også noen muligheter, som kan ligge i profesjonssamtalen med tanke på å fremme studentenes profesjonsinnretting. Funnene drøftes i lys av profesjons, - kommunikasjons, - og veiledningsteori.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectProfesjonsinnrettingen_US
dc.subjectbarnehagelærerutdanningen_US
dc.subjectfaglig utfordringen_US
dc.subjectkritisk tenkningen_US
dc.subjectProfessional directionen_US
dc.subjectearly childhood education institutionen_US
dc.subjectprofessional challengesen_US
dc.subjectcritical thinkingen_US
dc.titlePraksisnære profesjonssamtaler med studenter i barnehagelærerutdanningenen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2020 The author(s)en_US
dc.source.volume5en_US
dc.source.journalNORDVEI- Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikken_US
dc.source.issue1en_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.15845/ntvp.v5i1.2760
dc.identifier.cristin1813858
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal