dc.contributor.author | Fretland, Reidun Nerhus | |
dc.contributor.author | Lauritzen, Åge | |
dc.contributor.author | Fossøy, Joar | |
dc.contributor.author | Leirhaug, Petter Erik | |
dc.coverage.spatial | Norway | en_US |
dc.date.accessioned | 2020-04-22T11:41:12Z | |
dc.date.available | 2020-04-22T11:41:12Z | |
dc.date.created | 2020-01-29T13:57:50Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Fretland, R. N., Lauritzen, Å., Fossøy, J. & Leirhaug, P. E. (2020). Fair play i kroppsøving – styringsreiskap eller danning? Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis, 14(1), 23-38. | en_US |
dc.identifier.issn | 2535-7697 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2652085 | |
dc.description.abstract | Fair play er ifølgje læreplan i kroppsøving ein kompetanse elevane skal praktisere og utvikle gjennom heile opplæringsløpet. Både i skulens styringsdokument og i teori trer fair play fram med ein klar danningsfunksjon. Denne artikkelen belyser samanheng mellom fair play og danning med utgangspunkt i Wolfgang Klafki sitt danningsteoretiske perspektiv. På bakgrunn av seks fokusgruppeintervju med lærarar som underviser i kroppsøving på 5.–7. årssteg blir rekonstruksjon av fair play i kroppsøvingsundervisninga undersøkt ut frå teoriens grunnleggande evner: sjølvbestemming, medbestemming og solidaritet. Studien viser at lærarane ikkje gir mykje rom for elevane si sjølv- og medbestemming. Dei praktiserer fair play først og fremst opp mot solidaritetsaspektet. Drøftinga tek føre seg spenningsforholdet mellom oppseding og danning, og problematiserer om fair play i kroppsøving blir rekonstruert primært som ein reiskap for regulering av oppførsel og organisering av undervisning. Det viser seg at lærarane i liten grad nyttar fair play på måtar som bidreg til det Klafki kallar kategorial danning. | en_US |
dc.language.iso | nno | en_US |
dc.publisher | Cappelen Damm Akademisk | en_US |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no | * |
dc.subject | fair play | en_US |
dc.subject | kroppsøving | en_US |
dc.subject | kategorial danning | en_US |
dc.subject | Klafki | en_US |
dc.title | Fair play i kroppsøving - styringsreiskap eller danning? | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | ©2020 Reidun Nerhus Fretland, Åge Lauritzen, Joar Fossøy og Petter Erik Leirhaug | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |
dc.source.pagenumber | 23-38 | en_US |
dc.source.volume | 14 | en_US |
dc.source.journal | Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis | en_US |
dc.source.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.23865/up.v14.2069 | |
dc.identifier.cristin | 1785296 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |