Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFaugstad, Randi
dc.contributor.authorJenssen, Eirik S.
dc.date.accessioned2020-03-17T07:54:10Z
dc.date.available2020-03-17T07:54:10Z
dc.date.created2019-10-25T14:55:03Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationFaugstad , R. & Jenssen, E. S. (2019). Læreres opplevelse av muligheter i skole-hjem-samarbeidet. Nordisk Tidsskrift for Utdanning Og Praksis, 13(1), 98-110.en_US
dc.identifier.issn2535-7697
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2647081
dc.description.abstractDenne studien undersøker Hvordan lærere opplever deres muligheter til å etablere et godt skole-hjem-samarbeid. Studien bygger på intervju av ti lærere ved fire skoler som uttrykker sine synspunkter på egne muligheter, sine utfordringer og sitt handlingsrom i dette samarbeidet. Studien viser at lærerne i stor utstrekning utvikler sitt skole-hjem-samarbeid ut fra egne erfaringer og oppfatninger, og at de finner lite støtte i strukturer og rutiner ved skolene. Et funn er at foreldremøte og utviklingssamtalene er preget av formaliteter som synes å stå i veien for et reelt foreldresamarbeid.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherCappelen Damm Akademisken_US
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no*
dc.subjectsamarbeiden_US
dc.subjecthandlingsromen_US
dc.subjectskolekulturen_US
dc.titleLæreres opplevelse av muligheter i skole-hjem-samarbeideten_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2019 Randi Faugstad og Eirik Sørnes Jenssen.en_US
dc.source.pagenumber98-110en_US
dc.source.volume13en_US
dc.source.journalNordisk tidsskrift for utdanning og praksisen_US
dc.source.issue1en_US
dc.identifier.doi10.23865/up.v13.1898
dc.identifier.cristin1740678
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal