dc.contributor.author | Havnerås, Åshild | |
dc.contributor.author | Lunde, Sølvi Anne Eide | |
dc.contributor.author | Vae, Karen Johanne Ugland | |
dc.contributor.author | Heimro, Lovise | |
dc.date.accessioned | 2019-10-14T12:54:10Z | |
dc.date.available | 2019-10-14T12:54:10Z | |
dc.date.created | 2017-12-19T12:32:28Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Havnerås, Å., Lunde, S. A. E., Vae, K. J. U. & Heimro, L. (2017, oktober). Vurdering av klinisk sluttkompetanse. Poster presentert på NSFs utdannings- og forskningskonferanse, Oslo. | nb_NO |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2622029 | |
dc.description.abstract | Bakgrunn
Rammeplan for sykepleieutdanning (2008) seier at nyutdanna sjukepleiarar skal vere sjølvstendige, reflekterte og ansvarsbevisste, endrings- og pasientorienterte yrkesutøvarar med handlingskompetanse og -beredskap i sjukepleieutøvinga. Studiar viser at nyutdanna sjukepleiarar har begrensa klinisk vurderingskompetanse i akutte og kompliserte situasjonar . For å kvalitetssikre at studentar sin sluttkompetanse er i tråd med rammeplanen, er piloten «Vurdering av klinisk sluttkompetanse» gjennomført i 6. semester med sjukepleiestudentar ved HVL, Stord/ Haugesund. Vurderingsforma bygger på Objektive Structured Clinical Examination (OSCE) der vurdering av studenten skal vera objektiv, strukturert og ha samanheng mellom mål og kompetansekrav.
Hensikta:
Hensikta med pilotundersøkinga var å få kunnskap om vurderingsforma når det gjeld fagleg innhald, relevans og gjennomføring. Opphavleg målsetting var å gjennomføre ordninga frå 2018. Vurderingsordninga må sjåast i samanheng med ny studiemodell for bachelor sjukepleie i HVL.
Design og metode:
Utviklingsarbeidet er designa med utgangspunkt i aksjonsforsking. Studentar i avgangskulla ved nærregion Stord/ Haugesund fekk informasjon om vurderingsordninga og oppgåveeksempel. I undersøkinga deltok 15 studentar og 9 lærarar. Det vart gjennomført fokusgruppeintervju med både studentar og lærarar etter gjennomføring av piloten.
Foreløpige resultat:
Oppgåvesløyfene, som bygde på pasientforløp i ulike kontekstar, vart oppfatta av studentane som fagleg relevante, praksisnære og gav dei meistringsoppleving. Studentane gav positiv tilbakemelding på organisering og struktur. Spørsmålsstillingar i nokre oppgåver var ikkje tydleg formulert, og dette utfordra objektiviteten. Ressursbruk ved vurderingsordninga ser lærarar på som ei utfordring.
Diskusjon: I kva grad er vurderingsforma objektiv, fagleg relevant og nyttig i eit læringsperspektiv for studentar og utdaningsinstitusjon? | nb_NO |
dc.language.iso | nno | nb_NO |
dc.title | Vurdering av klinisk sluttkompetanse | nb_NO |
dc.type | Lecture | nb_NO |
dc.description.version | submittedVersion | nb_NO |
dc.identifier.cristin | 1529631 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.fulltext | preprint | |