dc.contributor.author | Thorvaldsen, Per Eilif | |
dc.contributor.author | Henne, Ingvar | |
dc.coverage.spatial | Norway | nb_NO |
dc.date.accessioned | 2019-04-05T07:28:38Z | |
dc.date.available | 2019-04-05T07:28:38Z | |
dc.date.created | 2017-12-13T14:44:29Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Thorvaldsen, P., & Henne, I. (2017). Irrelevant! Møte mellom to kulturer. Nordic Journal of STEM Education, 1(1), 328-340. | nb_NO |
dc.identifier.issn | 2535-4574 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2593397 | |
dc.description.abstract | I denne artikkelen presenteres erfaringer og funn fra fire år med undervisning i emnet «Innføring i ingeniørfaglig yrkesutøvelse og arbeidsmetoder» ved Høgskulen på Vestlandet. Disse sees i sammenheng med det økende kravet om ex. phil. i all høyere utdanning. Våre ingeniørstudenter viste meget liten interesse for emnet ved oppstart i 2012, men ved å endre på pedagogikk og faglig tilnærming har studentene gradvis blitt mer interessert i dette dannelsesfaget. Skal en lykkes med å innføre ex. phil. i all høyere utdanning må man ta høyde for at de ulike studentgrupper har ulike preferanser og interesser. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NTNU Norwegian University of Science and Technology | nb_NO |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Ex. phil. | nb_NO |
dc.subject | dannelse | nb_NO |
dc.subject | innføringsemne | nb_NO |
dc.subject | teknikk og samfunn | nb_NO |
dc.subject | pedagogikk | nb_NO |
dc.title | Irrelevant! Møte mellom to kulturer | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.description.version | publishedVersion | nb_NO |
dc.rights.holder | Copyright (c) 2017 Nordic Journal of STEM Education | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Teknologi: 500::Elektrotekniske fag: 540 | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 328-340 | nb_NO |
dc.source.volume | 1 | nb_NO |
dc.source.journal | Nordic Journal of STEM Education | nb_NO |
dc.source.issue | 1 | nb_NO |
dc.identifier.doi | 10.5324/njsteme.v1i1.2331 | |
dc.identifier.cristin | 1526915 | |
cristin.unitcode | 203,2,40,0 | |
cristin.unitname | Institutt for elektrofag - Bergen | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |