Show simple item record

dc.contributor.authorGujord, Ann-Kristin Helland
dc.contributor.authorNeteland, Randi
dc.contributor.authorSelås, Magnhild
dc.coverage.spatialNorway, Bergennb_NO
dc.date.accessioned2019-01-10T13:47:52Z
dc.date.available2019-01-10T13:47:52Z
dc.date.created2018-11-05T16:59:06Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationGujord, A.-K. H., Neteland, R. & Selås, M. (2018). NOA. Framvekst av morfologi, syntaks og ordforråd i tidleg andrespråksutvikling - ein longitudinell kasusstudie. Norsk som andrespråk, 34(1-2), 93-127.nb_NO
dc.identifier.issn0801-3284
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2580222
dc.description.abstractI denne longitudinelle undersøkinga studerer vi den norskspråklege utviklinga innanfor ordforråd, morfologi og syntaks hos to fleirspråklege barn som starta å lære norsk i barnehagen. Det finst få empiriske studiar av barn som veks opp i ein slik språklæringssituasjon, og eit av føremåla med undersøkinga er å skaffe fram empirisk basert kunnskap om korleis grammatikken i andrespråket, i dette tilfelle norsk, veks fram hos denne gruppa språkinnlærarar. Det er også eit mål å utforske kva for metodar som eignar seg til å fange utviklinga av ordforråd og grammatikk hos så unge barn. Vi har prøvd ut ulike variablar, både reint kvantitative (ytringslengde, aktivt ordforråd målt som talet på substantiv og verb, både leksem og eksemplar, passivt ordforråd) og meir kvalitative (mest komplekse ytring, mest komplekse substantivfrase, spørsmålssyntaks o.a.). Mange av desse måla har gitt oss god innsikt i korleis unge, fleirspråklege barn utviklar majoritetsspråket. Vi knyt også undersøkinga opp til diskusjonen om korleis tidleg fleirspråkleg utvikling skal beskrivast og forståast. Vi argumenterer for at funna våre tyder på at der er ein effekt av forseinka oppstart, og at sjølv om ein tar til å lære eit andrespråk lenge før ein er tre år, vil utviklinga av andrespråket vere annleis enn utviklinga av førstespråket.nb_NO
dc.language.isonnonb_NO
dc.publisherNovus Forlagnb_NO
dc.relation.urihttp://ojs.novus.no/index.php/NOA/article/view/1560/1544
dc.rightsNavngivelse-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.no*
dc.subjectfleirspråklege barnnb_NO
dc.subjectsuksessiv fleirspråklegheitnb_NO
dc.subjectandrespråksutvikling hos barnnb_NO
dc.subjectgrammatisk og leksikalsk utviklingnb_NO
dc.titleFramvekst av morfologi, syntaks og ordforråd i tidleg andrespråksutvikling - ein longitudinell kasusstudienb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.rights.holder© forfattaranenb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000::Språkvitenskapelige fag: 010::Nordiske språk: 018nb_NO
dc.source.pagenumber93-127nb_NO
dc.source.volume34nb_NO
dc.source.journalNOA. Norsk som andrespråknb_NO
dc.source.issue1-2nb_NO
dc.identifier.cristin1627192
cristin.unitcode203,1,24,0
cristin.unitnameAL-Norskseksjonen - Bergen
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal