Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorChristensen, Niclas André Bødtker
dc.date.accessioned2018-12-03T07:55:59Z
dc.date.available2018-12-03T07:55:59Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2575701
dc.descriptionMasterstudie i organisasjon og ledelse, helse og velferdsledelse og utdanningsledelse Avdeling for samfunnsfag/ Institutt for samfunnsvitenskap/ MR691 19.10.2018nb_NO
dc.description.abstractTemaet for denne oppgaven hvordan det arbeides med psykisk helse i skolen. Masteroppgaven sitt overordnede mål er å undersøke hvordan politiske mål knyttet til elevenes psykiske helse blir oppfattet og iverksatt ved to skoler i Bergen. Seks informanter med pedagogisk bakgrunn er intervjuet. Skolenes erfaring i arbeidet med elevers psykiske helse blir målt opp mot tre teoretiske bidrag. Matlands The Conflict – Ambiguity-model (1995), Donabedians kvalitesmodell (1988) og teori knyttet til samstyring (2012). Disse vil gi perspektiver på iverksettingen, det praktiske arbeidet i hverdagen og hvordan arbeidet påvirkes av aktører utenfor skolen. Studien viser at arbeidet med elevers psykiske helse preges av stor variasjon i oppfattelse av mål, hvordan målene skal nås og i det praktiske arbeidet i hverdagen. Arbeidet med psykisk helse er betydelig preget av programmer fra eksterne aktører, og aktørene har stor innvirkning på beslutninger i forhold til skolenes psykososiale arbeid.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHøgskulen på Vestlandetnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleHvordan arbeides det med psykisk helse i skolen? – en komparativ studie av to skoler i Bergennb_NO
dc.title.alternativeHow do schools work with students’ mental health? – a comparative study of two schools in Bergennb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber93nb_NO
dc.description.localcodeMR691 1 MA 2018nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal