dc.contributor.author | Bergsvik, Eli | |
dc.contributor.author | Nordvik, Grete K | |
dc.contributor.author | Grimsæth, Gerd | |
dc.date.accessioned | 2018-02-01T14:55:09Z | |
dc.date.available | 2018-02-01T14:55:09Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.citation | http://www.idunn.no/servlets/dispatcher?marketplaceId=2000&languageId=1&siteNodeId=1844871 | en |
dc.identifier.issn | 0901-8050 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2481569 | |
dc.description.abstract | Overgangen fra lærerutdanning til læreryrket er mangfoldig og ikke uten problemer. De som best vet «hvor skoen trykker», er de nyutdannede selv. I denne artikkelen drøfter vi i hvor stor grad de nyutdannede opplever at de er forberedt til lærerrollen i barnehage og skole. Vi peker også på noen konsekvenser for lærerutdanningene og for skole og barnehage. | en |
dc.language.iso | nob | en |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en |
dc.relation.ispartofseries | Nordisk pedagogikk 2005 no 1 | en |
dc.subject.other | lærerrollen | en |
dc.subject.other | yrkesrollen | en |
dc.title | Den første tiden i yrket | en |
dc.type | Journal article | en |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en |