Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBergsvik, Eli
dc.contributor.authorNordvik, Grete K
dc.contributor.authorGrimsæth, Gerd
dc.date.accessioned2018-02-01T14:55:09Z
dc.date.available2018-02-01T14:55:09Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.citationhttp://www.idunn.no/servlets/dispatcher?marketplaceId=2000&languageId=1&siteNodeId=1844871en
dc.identifier.issn0901-8050
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2481569
dc.description.abstractOvergangen fra lærerutdanning til læreryrket er mangfoldig og ikke uten problemer. De som best vet «hvor skoen trykker», er de nyutdannede selv. I denne artikkelen drøfter vi i hvor stor grad de nyutdannede opplever at de er forberedt til lærerrollen i barnehage og skole. Vi peker også på noen konsekvenser for lærerutdanningene og for skole og barnehage.en
dc.language.isonoben
dc.publisherUniversitetsforlageten
dc.relation.ispartofseriesNordisk pedagogikk 2005 no 1en
dc.subject.otherlærerrollenen
dc.subject.otheryrkesrollenen
dc.titleDen første tiden i yrketen
dc.typeJournal articleen
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel