• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Høgskulen på Vestlandet
  • Fakultet for økonomi og samfunnsvitskap / Faculty of Business Administration and Social Sciences
  • Institutt for samfunnsvitskap
  • View Item
  •   Home
  • Høgskulen på Vestlandet
  • Fakultet for økonomi og samfunnsvitskap / Faculty of Business Administration and Social Sciences
  • Institutt for samfunnsvitskap
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Konsekvenser av nedsatt hørsel med hensyn til skolerelatert kompetanse, tilpasningsindikasjoner og risikoatferd hos ungdom i ordinære skoler

Nævdal, Folkvard
Journal article
Thumbnail
View/Open
nævdal2.pdf (30.45Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2481568
Date
2002
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for samfunnsvitskap [331]
Original version
http://www.idunn.no/servlets/dispatcher?marketplaceId=2000&languageId=1&siteNodeId=1226875  
Abstract
Normaliseringsprosessen betinger et fornyet fokus på det hørselshemmede barnet sin totale livssituasjon. I et helhetlig oppvekstperspektiv må en også vurdere i hvilken grad nedsatt hørsel kan øke risikoen for en negativ utvikling og hvordan dette eventuelt kan forebygges (Easterbrooks, 1999). I Finland regner en med at det blir født 2,1 per 1000 med hørselstap større enn 25 dB og i Sverige 2,3 per 1000 (Vartiainen, Kemppinen, Karjalainen, 1997). Ingen guttedominans ble påvist.
Publisher
Universitetsforlaget
Series
Nordisk tidsskrift for spesialpedagogikk 2003 no 4

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit