Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNævdal, Folkvard
dc.date.accessioned2018-02-01T14:55:08Z
dc.date.available2018-02-01T14:55:08Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.citationhttp://www.idunn.no/servlets/dispatcher?marketplaceId=2000&languageId=1&siteNodeId=1226875en
dc.identifier.issn0048-0509
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2481568
dc.description.abstractNormaliseringsprosessen betinger et fornyet fokus på det hørselshemmede barnet sin totale livssituasjon. I et helhetlig oppvekstperspektiv må en også vurdere i hvilken grad nedsatt hørsel kan øke risikoen for en negativ utvikling og hvordan dette eventuelt kan forebygges (Easterbrooks, 1999). I Finland regner en med at det blir født 2,1 per 1000 med hørselstap større enn 25 dB og i Sverige 2,3 per 1000 (Vartiainen, Kemppinen, Karjalainen, 1997). Ingen guttedominans ble påvist.en
dc.language.isonoben
dc.publisherUniversitetsforlageten
dc.relation.ispartofseriesNordisk tidsskrift for spesialpedagogikk 2003 no 4en
dc.subject.otherhørselshemningen
dc.subject.otherungdomen
dc.subject.otherlæringen
dc.titleKonsekvenser av nedsatt hørsel med hensyn til skolerelatert kompetanse, tilpasningsindikasjoner og risikoatferd hos ungdom i ordinære skoleren
dc.typeJournal articleen
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel