Blar i Institutt for samfunnsvitskap på emneord "lærende organisasjoner"
Viser treff 1-5 av 5
-
Effektive lederteam og distribuering av ledelse i lærende organisasjoner : selvstendig, men ikke uavhengig
(Master thesis, 2008)Stortingsmelding nr. 30 ”Kultur for læring” gir sterke signal om at skolene må utvikle seg til å bli lærende organisasjoner. Denne studien spør om å utvikle effektive lederteam i kombinasjon med det distribuerte perspektivet ... -
"Med blanke ark?" - en studie av hvordan førstegangsledere lærer lederrollen
(Master thesis, 2008)”Med blanke ark” - en studie av hvordan førstegangsledere lærer lederrollen. Formålet med studien er å sette søkelys på hvordan førstegangsledere lærer lederrollen for første gang i en kommuneorganisasjon. Å være ... -
Ut av klassen for å lære? : ein studie av kva faktorar som påverkar skular i arbeidet med tilpassa opplæring samanlikna med skular med mange timar til spesialpedagogiske tiltak utanfor klassen
(Master thesis, 2013)Statlege styringssignal i læreplanar, Opplæringslov og forskrift gjev tydelege meldingar til grunnskulane om tilpassa opplæring, den inkluderande undervisninga og klasserommet som den gode opplæringsarena for elevane. Når ...