Browsing Institutt for økonomi og administrasjon by Title
Now showing items 225-244 of 897
-
EUs taksonomiforordning og påvirkningen på bygg- og eiendomssektoren i Norge
(Master thesis, 2023)Jordkloden vår har begrenset med ressurser, og i takt med både økt ressursbruk og verdensbefolkning, har også fokuset på bærekraft økt kraftig de siste årene. Som følger av dette har betydningen av det grønne skiftet økt ... -
Evaluering av Aibel
(Bachelor thesis, 2008)Evaluation of Risk Management and risk process: “ Can Aibel improve their process of Risk Management? Risk Management is a control system to provide or reduce risk elements in an organisation. The system contains procedures ... -
Evaluering av OU-prosessen 2009-12 ved Høgskulen i Sogn og Fjordane : opplevd grad av endring med fokus på tverrfaglig samarbeid
(Bachelor thesis, 2013)Vi lever i en verden med stadig økende endringstakt, og som i prehistorisk tid må man kunne tilpasse seg for ha livets rett. Organisasjoner må bedrive organisasjonsutvikling for å opprettholde og utvide sin virksomhet, ... -
Evaluering av Sjøfartsdirektoratet sin digitale søknad om refusjon
(Bachelor thesis, 2016-08-18)Denne bacheloroppgaven retter fokus på økt digitalisering i offentlig sektor, og da spesielt digitaliseringen av Refusjonsordningen til Sjøfartsdirektoratet, som ble innført i 2013. Før 2013 foregikk søknadsprosessen om ... -
Event innovation in times of uncertainty
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Purpose This study highlights areas of key importance for building event resilience and provides best-practice industry examples that foster innovative, adaptable and transformative event environments, which are areas of ... -
Event-image og destinasjonsimage, ein studie av Ekstremsportveko på Voss
(Chapter; Peer reviewed, 2021)Artikkelen drøftar kva effekt event-image kan ha på imaget til ein destinasjon, og bygger på ei kvantitativ undersøking av tidlegare deltakarar på Ekstremsportveko på Voss. Resultatet syner at opplevinga av festivalen blir ... -
Event-image og påverknad på destinasjonsimage : Ein kvantitativ studie av Ekstremsportveko og Voss
(Bachelor thesis, 2019) -
Evidence of a Threshold Size for Norwegian Campsites and Its Dynamic Growth Process Implications—Does Gibrat’s Law Hold?
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Although campsites are an important segment of the tourist sector, few applied articles have analyzed their growth path and tested Gibrat’s Law for firms within this industry. This knowledge can be of importance to the ... -
Ex ante evaluation of societal impact in research: Towards a conceptually-based reflection
(Working paper, 2019)The idea of creating societal impact from publicly funded research has grown in the last decade from a relatively fringe concern related to high-technology entrepreneurship and spin-off companies to an increasingly dominant ... -
Exchange Traded Products (ETP)
(Bachelor thesis, 2012-08-21)I denne oppgaven vil vi ta for oss de ulike Exchange Traded Products (ETP) som er å få handlet på Oslo Børs. Ettersom vi selv har investert i slike produkter, ønsker vi å undersøke om ETP er et egnet investeringsalternativ ... -
Exclosures in people’s mind: Perceptions and attitudes in the Tigray Region
(Journal article; Peer reviewed, 2019)The paper examines the perceptions and attitudes of local people living next to nine exclosures in the Tigray Region in Ethiopia. Social exchange theory was used as theoretical framework and data were collected from 446 ... -
An exploration of Public Perspective on Integration of AI in Digital Marketing
(Master thesis, 2023)Denne studien, "En utforskning av offentlig perspektiv på integrasjonen av AI i digital markedsføring," undersøker det fremvoksende skjæringspunktet mellom kunstig intelligens (AI) og digital markedsføring, med fokus på ... -
Exploring students' entrepreneurial identity matching through cross-cultural learning :
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Entrepreneurship education programs have shown to be powerful identity workspaces, where students, through real-life practice, make sense of who they can be as entrepreneurs. Through identity matching, they personalize ... -
Exploring the relationship between co-creation (DART), brand experience strength, and brand satisfaction: a brand engagement perspective
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Although a few studies have examined the influences of the co-creation elements of dialogue, access, risk assessment, and transparency (DART), little is known about the mechanisms underlying these influences. In this ... -
An extended model for disaster relief operations used on the Hagibis typhoon case in Japan
(Peer reviewed; Journal article, 2021)This paper presents a generalization of a previously defined lexicographical dynamic flow model based on multi-objective optimization for solving the multi-commodity aid distribution problem in the aftermath of a catastrophe. ... -
Factor Analysis Based Selections
(Journal article, 2016) -
FACTORS INFLUENCING STUDENTS’ CHOICE OF MATHEMATICS IN HIGH SCHOOL AND EXPERIENCE IN THE COMPULSORY BUSINESS MATHEMATICS COURSE: EVIDENCE FROM NORWAY
(Peer reviewed; Journal article, 2023)This paper explores business students’ attitudes towards mathematics and their choice of mathematics course at high school. We analyze students’ preference, skills and attitudes towards mathematics following the Attitudes ... -
Factors that Explain Undergraduate Business Students’ Performance in Their Chosen Field. Does Gender Matter?
(Peer reviewed; Journal article, 2020)The purpose of this study is to find out how undergraduate students perform in selected courses at a business school. Management and communication oriented courses require different skills to those of core business courses. ... -
Fagfornyelsen – En studie om implementering av fagfornyelsen med fokus på dybdelæring på videregående skoler
(Master thesis, 2022)Formålet med denne studien er å se hvordan det arbeides på skolene med implementering av fagfornyelsen og dybdelæring, og hva som preger prosessen i dette arbeidet. Det er også viktig å se på hvordan fagfornyelsen oversettes ... -
Faktorer for økt innovasjon ved bruk av tohendig løsning i den høyere utdanningssektoren (UH-sektoren) i Norge
(Master thesis, 2023)løpet av vår masteroppgave har vi forsket på NTNUs innovasjonsarbeid, og svart på følgende problemstilling: “Hvilke faktorer ligger til grunn for å lykkes med økt innovasjon ved bruk av tohendig løsning i NTNU?” NTNU er ...