Blar i Fakultet for økonomi og samfunnsvitskap / Faculty of Business Administration and Social Sciences på forfatter "Ødegaard, Elin Eriksen"
-
Barnehagelærarutdanninga. Meir samanheng, betre heilskap, klarare profesjonsretting ?
Sataøen, Svein Ole; Økland, Magli Sofie; Eide, Gro Merete; Møen, Inger-Lisa; Hernes, Leif; Foss, Vigdis; Fossøy, Ingrid; Fimreite, Hege; Alvestad, Marit; Jernes, Margrethe; Tungland, Inger; Espedal, Benny; Vatne, Bente; Nordvik, Grete; Økland, Magli Sofie; Ødegaard, Elin Eriksen; Skauge, Tom; Kvitastein, Olav A (Report, 2015) -
Barnehagelærere med ny identitet - Ikke lenger profesjonsnomader?
Skauge, Tom Roger; Ødegaard, Elin Eriksen; Kvitastein, Olav Andreas (Peer reviewed; Journal article, 2023)When professionals leave the profession for which they were trained, it is reasonable to assume that society has a challenge. Important theoretical and practical expertise and knowledge leave the sector. Often, escape ... -
Barneinitiert innhold - en alvorlig sak. To gutter tar i bruk julenissen og sjørøveren i lek og samtaler
Ødegaard, Elin Eriksen (Journal article, 2007) -
Kaptein Andreas og han mannskap - drøfting av forskningsdata om en gutts stemme og hans innflytelse på barnehagens innhold
Ødegaard, Elin Eriksen (Barn : nytt fra forskning om barn i Norge 2006 nr. 1, Journal article, 2006) -
Mellom frykt og fryd. Spenning i meningsskaping i fortellinger om julenissen.
Ødegaard, Elin Eriksen (Børn & kultur i samfund?, Report, 2007)Bakgrunnen for denne artikkelen er en etnografisk studie på en småbarns avdeling i en norsk barnehage. her gies det beskrivelser og analyser av små barns meningsskaping med julenisser, hvordan noen barn og voksne sammen, ... -
Tusen erfaringer søker fortellinger : gleder og utfordringer med fortellinger i barnehagens pedagogiske arbeid
Ødegaard, Elin Eriksen; Birkeland, Louise (Høgskolen i Bergen Skriftserieen Rapport 2002 nr.2, Book, 2001-01)Gjennom å skrive denne rapporten har vi opplevd gleden og strevet med et langsiktig arbeid. Det som tidligere var løse tråder og usikre erfaringer i prosjektet om fortelling har nå fått en fastere form som resultat av en ...