Blar i Institutt for idrett, kosthald og naturfag på emneord "Fagfornyelsen"
Viser treff 1-3 av 3
-
Fagfornyelsen: Bærekraftig utvikling som tverrfaglig tema i faglærerutdanningen – Et komplekst begrep i et kroppsøvingsfaglig perspektiv
(Master thesis, 2020)I denne oppgaven er det forsket på lærerutdannere i kroppsøving og idrettsfag sin forståelse av begrepet bærekraftig utvikling, og lærerutdannernes forståelse av hvordan innføringen av dette tverrfaglige temaet påvirker ... -
Kroppslig læring i kroppsøvingsfaget; mer enn motorisk læring! - En kvalitativ studie av fremtidens kroppsøvingslæreres forståelse av kroppslig læring i kroppsøvingsfaget
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven har hatt som formål å undersøke hvordan et utvalg masterstudenter i kroppsøving forstår kroppslig læring. For å få denne innsikten har studien undersøkt deres refleksjoner omkring den erfarte-, oppfattede- ... -
Mot et grønnere kroppsøvingsfag innenfor rammen av «LK20»? - En kvalitativ studie av lærerutdanneres forståelse av bærekraftig utvikling som tverrfaglig tema i kroppsøvingsfaget
(Master thesis, 2020)Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020 [LK20] iverksettes fra høsten 2020, og erstatter derfor Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2006 [LK06] som er gjeldende læreplanverk i norsk skole. Fornyingen av Kunnskapsløftet er ...