Blar i Institutt for idrett, kosthald og naturfag på tittel
Viser treff 944-963 av 990
-
Using a multi-stakeholder experience-based design process to co-develop the Creating Active Schools Framework
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Background UK and global policies recommend whole-school approaches to improve childrens’ inadequate physical activity (PA) levels. Yet, recent meta-analyses establish current interventions as ineffective due to suboptimal ... -
Uteklasserommet som læringsarena for elever med stort læringspotensial
(Master thesis, 2022)Bakgrunn: Ifølge Opplæringslova (1998, §1-3) skal skolen tilpasse undervisningen ut fra den enkeltes evner og forutsetninger. Dette gjelder alle elever, de som har behov for ekstra støtte i opplæringen, men også elever som ... -
Uteskole som en arena for motivasjon
(Master thesis, 2023)I denne masteroppgaven undersøker jeg hvordan et utvalg lærere bruker uteskole for å legge til rette for motivasjon for ulike elevgrupper. Gjennom kvalitative forskningsintervju har jeg kommet frem til flere grunner for ... -
Uteundervisning i naturfag: Ein kvalitativ studie av fire lærarar sine utfordringar og formål
(Master thesis, 2023)Hensikta med denne masteroppgåva er å få innsikt i kva grunngjevingar naturfaglærarar har for å drive uteundervisning og kva utfordringar dei møter på når dei underviser utandørs. For å undersøkje dette er det tatt ... -
«Utflukter sitter lengre i hjernen». Elevers synspunkter på hvordan de lærer naturfag «Excursions remains longer in the brain». Student’s views on teaching methods in Science education
(Journal article; Peer reviewed, 2019)This article presents 10th grade students’ views on teaching methods in science. The students have answered a survey on what they think is positive in science teaching and what they think could be improved. They were also ... -
Utfordrende atferd i kroppsøving: Innagerende og utagerende atferd i kroppsøving fra et lærerperspektiv
(Master thesis, 2023)I denne kvalitative studien er formålet å undersøke kroppsøvingslæreres opplevelse av utfordrende atferd i kroppsøving, og hva de gjør i møte med det de opplever som utfordrende atferd. Studien vil forhåpentligvis belyse ... -
Utforskende naturfag - Et kritisk blikk på begrepet å utforske i læreplanen i naturfag (LK20)
(Master thesis, 2022) -
Utviklinga til det naturbaserte reiselivet i Møre og Romsdal frå 2005 - 2011
(Bachelor thesis, 2012) -
Validation of a Modified Submaximal Balke Protocol to Assess Cardiorespiratory Fitness in Individuals at High Risk of or With Chronic Health Conditions—A Pilot Study
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Objectives: This study aims to validate a submaximal treadmill walking test for estimation of maximal oxygen consumption (VO2max) in individuals at high risk of or with chronic health conditions. Method: Eighteen ... -
Validation of SenseWear Armband in children, adolescents, and adults
(Journal article; Peer reviewed, 2017)SenseWear Armband (SW) is a multisensor monitor to assess physical activity and energy expenditure. Its prediction algorithms have been updated periodically. The aim was to validate SW in children, adolescents, and adults. ... -
Validering av to automatiske blodtrykksapparat : samsvarar målingar gjort med Omron HEM-907 med målingar gjort med Critikon Dinamap 845XT?
(Bachelor thesis, 2011)I Sogn og Fjordane har ein i forbindelse med nasjonale helseundersøkingar på hjarte-karsjukdom målt blodtrykket på 40-42-åringar i fylket frå 1975-1999. I 2009-2010 gjorde ein i Kan1 Sogn og Fjordane blodtrykksmålingar i ... -
Validitet, reliabilitet og læringseffekt av Andersen-testen
(Master thesis, 2013)Bakgrunn: Testing av fysisk form hjå barn og unge er viktig for å gi helsearbeidarar, lærarar, foreldre og forskarar viktig informasjon. Å undersøkja utvikling av fysisk form over tid gjev moglegheit for å vurdera effekten ... -
Validity and reliability of the Baecke questionnaire against accelerometermeasured physical activity in community dwelling adults according to educational level
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Baecke questionnaire have been widely used to assess physical activity. However, the role of educational level on validity and reliability of Baecke questionnaire is still not stablished, being a factor that can potentially ... -
Validity of noninvasive proxy composite scores to assess cardiovascular risk in ten-year-old children
(Master thesis, 2016)Aim: Evaluate the validity of six noninvasive scores by: 1) determining the agreement between noninvasive scores and a complete cardiovascular disease (CVD) risk score, and 2) examining the ability of these noninvasive ... -
Variations in accelerometry measured physical activity and sedentary time across Europe – harmonized analyses of 47,497 children and adolescents
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Background: Levels of physical activity and variation in physical activity and sedentary time by place and person in European children and adolescents are largely unknown. The objective of the study was to assess the ... -
Vegen fra det gamle til det nye – En kvalitativ studie om hvordan kroppsøvingslæreres forståelser av bærekraftig utvikling formes
(Master thesis, 2022)Etter innføringen av Læreplanverket for kunnskapsløftet 2020 (LK20), er bærekraftig utvikling blitt et tverrfaglig tema i skolen (Kunnskapsdepartementet, 2019a, s. 3). LK20 beskriver bærekraftig utvikling (BU) i kroppsøvingsfaget ... -
Vegen frå å ha det til å ta det – å skape motstandsdyktige spelarar i toppfotball
(Journal article; Peer reviewed, 2018)The study examined psychosocial elements in facilitating the development of resilience in professional male soccer players in a team playing in Eliteserien. Semi-structured interviews were conducted with three coaches and ... -
«Veien til idrett – Funksjonsnedsatte barn og unge»
(Bachelor thesis, 2020) -
Vektlegging av kvarandrevurdering/medstudentvurdering i grunnskulelærarutdanninga
(Research report, 2018) -
«Verbal feedback og maksimal effekt(W) i eksplosive knebøy»
(Bachelor thesis, 2019)