Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHjelle, Elise
dc.contributor.authorStangeland, Gunn Iren
dc.contributor.authorØygard, Trude
dc.date.accessioned2014-06-23T11:45:51Z
dc.date.available2014-06-23T11:45:51Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/196635
dc.descriptionRE694 Bachelor i Reiselivsledelse Mai 2014nb_NO
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven tar for seg markedet for High End-turisme. Problemstillingen vil gi svar på hvem denne kundegruppen er og hvilke produkt de er ute etter. Oppgaven vil også forsøke å gi svar på hvordan bedriften Hjørundfjorden Adventures har forutsetninger og potensiale for å nå denne kundegruppen. High End-turisme er et relativt nytt begrep i reiselivet i Norge, og ut i fra vårt arbeid ser vi at få aktører ser på Norge som en High End-destinasjon. Den manglende kjennskapen til High End-turisme, gjør at Norge står over flere utfordringer når det gjelder innpass i dette markedet. Vår oppgave viser de ulike kjennetegnene ved kundegruppen, samt hvilke kvaliteter de etterspør. Vi belyser også viktigheten med et godt nettverk, produktutvikling, merkevarestrategi og markedsføringsstrategi. I utformingen av oppgaven har vi hatt et samarbeid med Hjørundfjorden Adventures, der vi gjennom vår analyse av High End-markedet skal kunne fastslå potensialet og utfordringer for denne bedriften sin satsing på dette markedet. Funnene i denne oppgaven baserer seg hovedsakelig på primærdata hentet fra dybdeintervjuer med 3 uavhengige aktører, der respondentene har erfaring og kjennskap til High End markedet. De baserer seg også på tidligere forskning, nettbaserte artikler og fagbøker. Gjennom undersøkelsen ser vi at High End-segmentet er personer som er kunnskapsrike, godt utdannet, bereiste og betalingsvillige. Reisene skal være unike, private og i hovedsak basert på naturbaserte opplevelser. Da kundegruppen sjeldent er i direkte kontakt med tjenestetilbyderne, blir det derfor viktig med et nettverk som innebærer agenter i inn- og utland for aktørene. Det er også behov for en velutviklet merkevarestrategi og markedsføringsstrategi.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjecthigh end-turismenb_NO
dc.subjectturismenb_NO
dc.subjectkundegruppernb_NO
dc.subjectreiselivsproduktnb_NO
dc.titleHigh End-Turisme og dets potensiale på Kalneset i indre Hjørundfjordnb_NO
dc.title.alternativeHigh End-Tourism and its potential at Kalneset in inner Hjørundfjordnb_NO
dc.title.alternativeHigh End-Tourism and its potential at Kalneset in inner Hjørundfjordnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber71nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel