• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Høgskulen på Vestlandet
  • Fakultet for økonomi og samfunnsvitskap / Faculty of Business Administration and Social Sciences
  • Institutt for økonomi og administrasjon
  • View Item
  •   Home
  • Høgskulen på Vestlandet
  • Fakultet for økonomi og samfunnsvitskap / Faculty of Business Administration and Social Sciences
  • Institutt for økonomi og administrasjon
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sognefjordområdet som helårsdestinasjon Hva er grunnlaget for å utvikle Sognefjordområdet til en helårsdestinasjon? : hva mener de vinteråpne overnattings- og aktivitetsbedriftene må til for å utvikle Sognefjordområdet til en helårsdestinasjon?

Bühler, Sara; Grande, Marthe; Løvlid, Marianne
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Bühler_Grande_Løvlid.pdf (2.851Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/196631
Date
2014
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for økonomi og administrasjon [696]
Abstract
Denne bacheloroppgaven vil ta for seg relevante tema i forbindelse med utviklingen av Sognefjordområdet som helårsdestinasjon.

Oppgaven er utarbeidet i samarbeid med Sogn Regionråd og Visit Sognefjord.

Sognefjordområdet har allerede en sterk sommersesong, og vår oppgave har derfor vært å kartlegge grunnlaget i vintersesongen. Vi har fokusert på hva næringen mener er avgjørende faktorer for destinasjonsutvikling.

Funnene i oppgaven baseres på både primær- og sekundærdata. Primærdataene er hentet inn gjennom kvalitative intervju med 16 aktuelle aktører i område. Vi har vært i kontakt med både overnattingsbedrifter og aktivitetsbedrifter. I tillegg er det gjennomført en spørreundersøkelse blant gjester som oppholdt seg i regionen vintersesongen 2013/2014. Vi samlet inn 83 svar. Dette gjorde vi for å få et innblikk i markedet, og for å styrke oppgaven. Vi har også hentet inn sekundærdata fra Statistikknett, Innovasjon Norge og Visit Sognefjord. I arbeidet med å kartlegge området har vi basert oss på Innovasjon Norge sin Hvitebok for reisemålsutvikling. Denne oppgaven er utarbeidet som en forstudie, som er den første fasen i reisemålsutvikling.

Undersøkelsene vi har gjennomført viser at Sognefjordområdet hovedsakelig har fire områder de må arbeide med for å kunne utvikle seg til en helårsdestinasjon. Disse områdene er organisering, samarbeid, produktutvikling og infrastruktur.
Description
Bachelor i reiselivsledelse RE694 Mai 2014

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit