Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på emneord "Zambia"
Viser treff 1-19 av 19
-
A comparative study on adolescents sex education in Zambia and Norway
(Student paper, others, 2014) -
A comparative study to explore the challenges faced by newly qualified nurses in their first year of practice : A cultural perspective of Norway and Zambia.
(Student paper, others, 2013)The purpose of this study was to explore challenges facing newly qualified nurses in the first year of practice, a cultural perspective on Norway and Zambia. This was a qualitative type of study with a purposeful convenience ... -
A Study to Explore Male and Female Involvement in Reproductive health and early childhood care in Norway and Zambia
(Student paper, others, 2013)The impact of male involvement in reproductive health and early childhood care in European countries including Norway has shown to yield great benefits for both the mother and child and the man himself. It has demonstrated ... -
Civic education : A case study for Norway and Zambia
(Student paper, others, 2013)SUMMARY The researchers of this paper all come from Zambia many miles away from Norway. They were born, raised and educated in Zambia. This research or topic of research is conceived on the basis of two countries‟ different ... -
Community studies : how to use local knowledge : a manual
(HSF Rapport, Book, 2008)Denne rapporten presenterer en manual for om hvordan bruke lokalkunnskap i zambiske skoler. Manualen er en guide for ansatte på alle lærerutdanninger og lærere i grunnskolen i Zambia. Manualen er et resultat av ... -
«Den gylne regel» Zambieres tro
(Student paper, others, 2017)«Hva uttrykker noen utvalgte zambiere om sin religiøse tro og hva troen har å si for hvordan de møter andre mennesker?» Gjennom dette prosjektet, «Den gylne regel» zambieres tro har jeg snakket med fire troende Zambiere ... -
Don’t give me a fish – teach me to fish instead
(Student paper, others, 2010)Gatebarn situasjonen i Livingstone er et økende problem, hovedsaklig på grunn av HIV/Aids generasjonen og fattigdommen som herjer Zambia. Myndighetene har jobbet med å finne ut hvordan de best mulig kan hindre en fremtidig ... -
Hvilken synspunkter har 3 Zambiske lærere på hvordan skolen forbereder utviklingshemmede elever til å klare seg i det Zambiske samfunn?
(Student paper, others, 2014)I Zambia får ikke mennesker med betraktelige funksjonsnedsettelser lov til å gå på vanlige skoler med andre barn. Noen av dem får muligheten til å gå på spesial skoler hvor undervisningen skal være mer tilpasset deres nivå ... -
Hvilket syn har et utvalg Zambiske menn på mennesker med psykisk utviklingshemming i Zambia?
(Student paper, others, 2017)Jeg har gjennom faget Global Knowledge, og praksis jeg har hatt i Zambia gjennomført en undersøkelse rundt hvordan et utvalg av det Zambiske samfunn ser på mennesker med psykisk utviklingshemming. Jeg ønsket å få et innblikk ... -
Hvordan på virker initiering fremtiden til zambiske jenter?
(Student paper, others, 2013)I denne oppgaven har jeg skrevet om initiering av zambiske jenter og min problemstilling er «Hvordan på virker initiering fremtiden til zambiske jenter?». Oppgaven er skrevet etter et 13 ukers praksisopphold i Zambia. Oppgaven ... -
Korleis er det for jenter å vokse opp i ein landsby i Zambia?
(Student paper, others, 2013)Zambia kan rangeras som rundt eit av dei fattigaste landa i verda. Over 70% av befolkninga lever i fattigdom. Spesielt ute i dei rurale områda der dei har tilgang på svært lite. Etter å ha hatt praksis i ein av landsbyane ... -
Korleis vert det opplevd for Zambiske mødrer/omsorgspersonar å ha eit barn med fysisk funksjonsnedsetting, og kva hjelp får dei frå lokalsamfunnet og staten?
(Student paper, others, 2017)Oppgåva er basert på ei undersøking som eg gjorde under mitt praksisopphald i Zambia våren 2017. Eg hadde mitt praksisopphald på ein skule for barn med fysisk funksjonsnedsetting og kom ut i frå det fram til problemstillinga: ... -
Kva synspunkt har tre zambiske på moglege årsakar til borneekteskap?
(Student paper, others, 2017)Denne prosjektoppgåva er skrive i samband med eit tre månadars opphald i Livingstone, Zambia. Under dette opphaldet var eg i praksis ved ulike institusjonar, som til dømes skular, SOS borneby og sosial kontoret. Problemstillinga ... -
Må en være religiøs for å bli akseptert i det Zambiske samfunnet- og hvilken betydning har religion for menneskene der
(Student paper, others, 2014)Denne oppgaven har jeg skrevet etter et 13 ukers praksisopphold i Zambia. Problemstillingen for denne oppgaven er: "Må en være religiøs for å bli akseptert i det Zambiske samfunnet- og hvilken betydning har religion for ... -
Praksis i utlandet - den nye dannelsesreisen?
(Chapter; Peer reviewed, 2013)Kan den kompetansen førskolelærerne uttrykker at de har fått gjennom 3 måneders opphold i Zambia ha relevans i forhold til ny barnehagelærerutdanning? Denne artikkelen tar utgangspunkt i empirisk materiale fra 29 norske ... -
Ulik sosial status = ulik behandling av barna i zambisk førskule og skule?
(Bachelor thesis, 2010) -
Utvikling og læring ved Katambora Reformatory School
(Student paper, others, 2017)I denne oppgaven skal jeg presentere mine funn til problemstillingen «hvilke læringsstrategier uttrykker ansatte sosialarbeidere at de benytter på Katombora Reformatory School for å forberede og motivere ungdommene til et ... -
Zambiske læreres erfaringer i arbeid med hørselshemmede elever
(Student paper, others, 2017)Jeg hadde min åtteukers prosjektpraksis i Livingstone i Zambia, der jeg blant annet hadde et praksisopphold ved en spesialavdeling for hørselshemmede elever på enbarneskole. Allerede første dag på spesialavdelingen merket ... -
Zambiske verdiar i eit samfunn i endring
(Student paper, others, 2017)Denne oppgåva er skriven i samband med “Global Knowledge”- studiet og mitt tre månadars praksisopphald i Zambia. I mitt prosjektarbeid: “Zambiske verdiar i eit samfunn i endring", har eg forsøkt å finne ut kva verdiar nokre ...