• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Høgskulen på Vestlandet
  • Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports
  • Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag
  • View Item
  •   Home
  • Høgskulen på Vestlandet
  • Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports
  • Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Utvikling og læring ved Katambora Reformatory School

Johnsen, Stine Weronika
Student paper, others
Thumbnail
View/Open
Johnsen_Stine Weronika.pdf (877.9Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2465159
Date
2017
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag [2145]
Abstract
I denne oppgaven skal jeg presentere mine funn til problemstillingen «hvilke læringsstrategier uttrykker ansatte sosialarbeidere at de benytter på Katombora Reformatory School for å forberede og motivere ungdommene til et liv uten kriminalitet etter endt sonet straff». I løpet av min 3 måneders lange praksis i Zambia snakket jeg mye med mennesker som arbeider med unge lovbrytere, både mens de soner sin straff på ungdomsfengselet Katambora Reformatary school, samt mennesker som jobbet med disse ungdommene etter oppholdet på institusjonen. Gjennom samtaler med sosialarbeidere og lærere opplever jeg at de presenterer Katambora som er et ungdomsfengsel hvor det fokuseres på læring og positiv utvikling, fremfor å straffe de innsatte for utførte lovbrudd. Jeg er interessert i hvordan dette fungerer i praksis, og hvilke metoder de ansatte benytter seg av. Dessuten er jeg også interessert i på hvilke grunnlag de har for valg av metode. Jeg har benyttet meg av en kvalitativ metode hvor jeg har intervjuet fire sosialarbeidere om deres arbeid med de innsatte på Katambora. Semistrukturerte intervju og mange feltsamtaler med et variert utvalg av informanter har gitt mye informasjon som jeg vil kombinere med ulike fagteorier.
Description
Global Knowledge GK305 19.05.2017

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit