Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAaserød, Eirik Skjæggestad
dc.date.accessioned2012-08-21T07:43:18Z
dc.date.available2012-08-21T07:43:18Z
dc.date.issued2012-08-21
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/151976
dc.description.abstractI 2009 gikk Nor-Dan konkurs etter å ha flyttet produksjonen til Polen. En gruppe tidligere og nåværende eiere av Nor-Dan båter gikk sammen og kjøpte opp konkursboet. Sammen startet de da Nor-Dan Boats Norge AS. Produksjonen ble flyttet hjem til Norge, som igjennom å være et høykostland gir Nor-Dan nye problemstillinger. Det velges en differensieringsstrategi og det utvikles en ny båtmodell, Nor-Dan 820w. Nå sliter Nor-Dan med iverksettelse av sin differensieringsstrategi, spørsmålet oppgaven min reiser er derfor: «hva fremstår som sentrale utfordringer til iverksettelse av differensiering som utviklingsstrategi for en fritidsbåtprodusent i høykostlandet Norge?». Empiri innhentet igjennom intervjuer, supplert med sekundærdata, kaster lys over denne problemstillingen. Dataene mine gir meg tre sentrale kilder til utfordringer, dette er ressurser, strategi og markedsføring og strategisk endringskompetanse. Disse drøfter jeg opp mot empiri før jeg besvarer problemstillingen med oppsummering og konkluderende kommentarer.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectØkadno_NO
dc.titleUtfordringer knyttet til iverksettelse av en differensieringsstrategino_NO
dc.typeBachelor thesisno_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel