Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBirkeland, Camilla Søreng
dc.contributor.authorMyrvold, Lone Kristin
dc.contributor.authorKvile, Therese
dc.date.accessioned2011-07-13T08:44:17Z
dc.date.available2011-07-13T08:44:17Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/151962
dc.description.abstractI juni 2007 ble det fremmet et nasjonalt minstekrav for finansielle rådgivere, formålet med dette var å sikre nødvendig kunnskap, holdninger og ferdigheter hos rådgiverne. Målet var å skape ny legitimitet og troverdighet hos ulike aktører som myndigheten, publikum og finansbedriftene. I denne oppgaven ønsket vi å finne ut om det ”finnes noen ulikheter mellom hvordan kompetansehevingen i bankene er gjennomført og eventuelt hvilken påvirkning har dette hatt for den enkelte ansatte og banknæringen generelt?” Det ble gjort en komparativ undersøkelse mellom DnB – nor, SR 1 Sparebank, Fokus bank og Sparebanken Vest i Haugesund kommune. Det ble gjennomført kvalitative intervjuer av ti informanter for å kartlegge hvordan bankene hadde tilrettelagt for sine ansatte og for å kartlegge de ansattes opplevelse av å gjennomføre AFR. Undersøkelsen viser at de fire bankene har tilrettelagt AFR for sine ansatte på ulike måter. Personlige forskjeller mellom de ansatte og hvorvidt de ansatte har høyere formell utdannelse, i regi av banken sin tilretteleggingen er avgjørende for hvordan de ansatte har opplevd AFR. For banknæringen generelt har AFR bidratt med å synliggjøre kundene med å flytte fokuset hos rådgiverne fra salg og over på kundene.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.subjectØkaden_US
dc.titleKompetanseheving i Banknæringenen_US
dc.typeBachelor thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel