Den tredje lærer Fysisk
dc.contributor.author | Grindheim, Alice | |
dc.contributor.author | Hansen, John Andre | |
dc.date.accessioned | 2010-08-31T12:31:45Z | |
dc.date.available | 2010-08-31T12:31:45Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/151868 | |
dc.description.abstract | Det fysiske læringsmiljøet er definert som de fysiske omgivelser og belastninger undervisningssituasjonen som kan påvirke den enkelte students evne og mulighet til læring. Oppgaven vår gikk ut på å kartlegge det fysiske læringsmiljøet på HSH og har fått tittelen: Den tredje lærer- Fysisk læringsmiljø ved Høgskolen Stord/Haugesund campus Haugesund. Det skulle i hovedvekt legges på støy, inneklima, belysningen og ergonomi på utvalgte steder i studentens hverdag. I forhold til ergonomi skulle vi se nærmere på sittestilling og ergonomi ved PC-arbeid. I den forbindelse har vi blant annet utviklet en info- folder om ergonomi for studenter(vedlegg 13). Ved hjelp av funnene fra kartleggingen skulle så vurdere om en inkludering av studenter i den eksisterende arbeidsmiljøloven ville utgjort en forskjell for studentens fysiske læringsmiljø på HSH i Haugesund. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.subject | Ingeniør | en_US |
dc.subject | HMS | en_US |
dc.title | Den tredje lærer Fysisk | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |