Show simple item record

dc.contributor.authorHaugland, Leiv Arild
dc.date.accessioned2011-03-16T13:19:53Z
dc.date.available2011-03-16T13:19:53Z
dc.date.issued2011-03-16
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/151055
dc.description.abstractJeg vil med denne litteraturstudien se på bruken av sykepleieprosessen i sin helhet ved akuttmedisinsk kommunikasjonsentral, samt legevakt. Det viser seg å være lite litteratur på dette spesifikke området, spesiellt knyttet opp mot den norske organiseringen av nødmeldetjenesten. Å jobbe i AMK eller på legevakt viser seg å være en jobb full av utfordringer. En snakker med personer i forskjellige sinnstilstander med forskjellige problemstillinger, og dette stiller høye krav til faglig og kommunikativ kompetanse hos sykepleierne. Litteraturen viser at det er generellt god kvalitet på arbeidet som utføres i dag, men at det er rom for forbedring. Spesiellt på området som hastegradsvurdering, men også innenfor faglige og kommunikative ferdigheter. Denne forbedringen kan komme gjennom bedre kursing eller opplegg som kollegabaserte veiledinger på bakgrunn av autentiske samtaler. At sykepleieprosessen er et viktig verktøy for sykepleiere i AMK og legevakt er det ingen tvil om.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.subjectSykepleieen_US
dc.titleHvordan kan sykepleiere bruke sykepleieprosessen som verktøy for å bedre kvaliteten på håndteringen av telefonhenvendelser til AMK og legevakt?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record