Rapport om e-læring i helsefagutdanningene : muligheter og begrensinger
Working paper
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/150702Utgivelsesdato
2008Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Høsten 2003 leverte daværende helsefaggruppe i NVU (Nettverksuniversitet) en rapport om e-læring i helsefagutdanninger. Rapportens innhold omhandlet kartlegging av de respektive utdanningenes bruk av e-læring, og videre en diskusjon om helsefagutdanningene trenger en egen helsedidaktikk. Konklusjonen var at utdanningene ikke trenger en egen helsedidaktikk, men e-læring i helsefagutdanningene må brukes sammen med andre læringsformer for å dekke det spesielle som oppstår i relasjoner mellom mennesker. E-læringsverktøy kan være et supplement og gi støtte til læring (Moe, A. m.fl. 2005). På bakgrunn av arbeidet med denne rapporten ønsket medlemmene i helsefaggruppen å jobbe videre med e-læring i helsefag og gruppen fikk tildelt et nytt mandat av styret i NVU.
Denne rapporten beskriver arbeidet gruppen har gjort det siste året, samt tanker og utfordringer for utdanningene fremover.