Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLunde, Linn Jeanette Haga
dc.contributor.authorSkar, Agnete Havig
dc.date.accessioned2014-02-03T08:21:26Z
dc.date.available2014-02-03T08:21:26Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/149926
dc.descriptionBachelor i Idrett og kroppsøving ID3-323 Desember 2013no_NO
dc.description.abstractDenne studien har en kvalitativ tilnærming til forskning der informantene blir intervjuet. Tema omhandler læringsmiljø og lærerrollen. Kroppsøvingsfaget er helsefremmende og viktig for videre fysisk aktivitet. Det er dessverre mange elever som misliker faget. Dette bidro til interessen for tema og dermed dannelsen av problemstillingen. Hensikten med studien er å komme frem til hvordan en kroppsøvingslærer kan påvirke miljø og elever til å delta aktivt i timene. Studien har utgangspunkt i tre kroppsøvingslærere og deres erfaringer og kunnskap. Ulike kvaliteter hos en lærer kan påvirke læringsmiljøet i både positiv og negativ forstand for elevene. Elevene skal ha en viss medbestemmelse i kroppsøvingsundervisningen og læreren må ha en god planlagt organisering av timene. Det kan bli lagt opp til både oppgaveklima og prestasjonsklima der begge fører til en form for motivasjon hos elevene. Det må være rom for prøving og feiling hvor feedback kan bli brukt som et virkemiddel.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectlærerrollenno_NO
dc.subjectlæringsmiljøno_NO
dc.subjectmotivasjonkroppsøvingno_NO
dc.subjectmotivasjonno_NO
dc.titleKroppsøvingslærerens rolle – veien til et godt læringsmiljø : En kvalitativ studieno_NO
dc.title.alternativeP.E teacher- ways to improve the learningenviromentno_NO
dc.typeBachelor thesisno_NO
dc.source.pagenumber42no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel