Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGudevang, Nina
dc.contributor.authorEndestad, Birgitte
dc.date.accessioned2012-03-19T08:27:45Z
dc.date.available2012-03-19T08:27:45Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/149859
dc.descriptionIdrett, fysisk aktivitet og helse Emnekode: ID3-302 Desember 2011no_NO
dc.description.abstractObjektivt. Målet med denne oppgaven er å samle studier som har undersøkt assosiasjonen mellom fysisk aktivitet og akademisk prestasjon. Metode. Litteraturstudie der vi samlet oversiktsartikler som hadde undersøkt hvordan fysisk aktivitet påvirket akademisk prestasjon eller faktorer som kan påvirke akademisk prestasjon. Resultat. Studiene viser både positive og nøytrale sammenhenger mellom fysisk aktivitet og akademisk prestasjon, meget få negative. Resultatene indiserer at fysisk aktivitet kan føre til en forbedring av læreevnen og dermed øke prestasjonene i skolen. Konklusjon. Det ikke er nok grunnlag for å hevde at økt fysisk aktivitet fører til økt akademisk prestasjon. Resultatet indikerer at økt fysisk aktivitet påvirker akademisk prestasjon positivt eller nøytralt. Fysisk aktivitet kan bidra til bedret læringseffektivitet.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.titleEr det nok vitenskapelig grunnlag i litteraturen for å hevde at økt fysisk aktivitet fører til økt akademisk prestasjon i skolen?no_NO
dc.typeBachelor thesisno_NO
dc.source.pagenumber32 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel