Er det nok vitenskapelig grunnlag i litteraturen for å hevde at økt fysisk aktivitet fører til økt akademisk prestasjon i skolen?
dc.contributor.author | Gudevang, Nina | |
dc.contributor.author | Endestad, Birgitte | |
dc.date.accessioned | 2012-03-19T08:27:45Z | |
dc.date.available | 2012-03-19T08:27:45Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/149859 | |
dc.description | Idrett, fysisk aktivitet og helse Emnekode: ID3-302 Desember 2011 | no_NO |
dc.description.abstract | Objektivt. Målet med denne oppgaven er å samle studier som har undersøkt assosiasjonen mellom fysisk aktivitet og akademisk prestasjon. Metode. Litteraturstudie der vi samlet oversiktsartikler som hadde undersøkt hvordan fysisk aktivitet påvirket akademisk prestasjon eller faktorer som kan påvirke akademisk prestasjon. Resultat. Studiene viser både positive og nøytrale sammenhenger mellom fysisk aktivitet og akademisk prestasjon, meget få negative. Resultatene indiserer at fysisk aktivitet kan føre til en forbedring av læreevnen og dermed øke prestasjonene i skolen. Konklusjon. Det ikke er nok grunnlag for å hevde at økt fysisk aktivitet fører til økt akademisk prestasjon. Resultatet indikerer at økt fysisk aktivitet påvirker akademisk prestasjon positivt eller nøytralt. Fysisk aktivitet kan bidra til bedret læringseffektivitet. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.title | Er det nok vitenskapelig grunnlag i litteraturen for å hevde at økt fysisk aktivitet fører til økt akademisk prestasjon i skolen? | no_NO |
dc.type | Bachelor thesis | no_NO |
dc.source.pagenumber | 32 s. | no_NO |