Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMamen, Asgeir
dc.date.accessioned2010-12-06T11:41:22Z
dc.date.available2010-12-06T11:41:22Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationMamen, A. (2010). Har kroppsøvingsundervisningen noen langtidseffekt på helsen?: et kommenterende sammendrag av en forskningsartikkel fra Canada. Kroppsøving, 60(1), 6-7.en_US
dc.identifier.issn1536-7290
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/149385
dc.description.abstractArtikkelen er et sammendrag av en oversiktsartikkel i Sports Medicine 2008; 38 (4): 266-270, "Is there a Long-Term Health Legacy of Required Physical Education?" av François Trudeau og Roy J. Shephard. Det er lite forskning på området, lærere med utdannelse i kroppsøving ser ut til å lage timer som gir bedre treningseffekt enn det vanlige lærere gjør. En økning av timetallet i kroppsøving ser ikke ut til å påvirke prestasjonen i teorifag negativt.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherLandslaget fysisk fostring i skolenen_US
dc.subjectkroppsøvingen_US
dc.subjectskoleen_US
dc.subjectAvdeling for lærarutdanning og idretten_US
dc.titleHar kroppsøvingsundervisningen noen langtidseffekt på helsen?: et kommenterende sammendrag av en forskningsartikkel fra Canadaen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Social science in sports: 330::Physical education and sport psychology: 333en_US
dc.source.pagenumber6-7en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel