dc.contributor.author | Mamen, Asgeir | |
dc.date.accessioned | 2010-12-06T11:41:22Z | |
dc.date.available | 2010-12-06T11:41:22Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.citation | Mamen, A. (2010). Har kroppsøvingsundervisningen noen langtidseffekt på helsen?: et kommenterende sammendrag av en forskningsartikkel fra Canada. Kroppsøving, 60(1), 6-7. | en_US |
dc.identifier.issn | 1536-7290 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/149385 | |
dc.description.abstract | Artikkelen er et sammendrag av en oversiktsartikkel i Sports Medicine 2008; 38 (4): 266-270, "Is there a Long-Term Health Legacy of Required Physical Education?" av François Trudeau og Roy J. Shephard. Det er lite forskning på området, lærere med utdannelse i kroppsøving ser ut til å lage timer som gir bedre treningseffekt enn det vanlige lærere gjør. En økning av timetallet i kroppsøving ser ikke ut til å påvirke prestasjonen i teorifag negativt. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Landslaget fysisk fostring i skolen | en_US |
dc.subject | kroppsøving | en_US |
dc.subject | skole | en_US |
dc.subject | Avdeling for lærarutdanning og idrett | en_US |
dc.title | Har kroppsøvingsundervisningen noen langtidseffekt på helsen?: et kommenterende sammendrag av en forskningsartikkel fra Canada | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Social science in sports: 330::Physical education and sport psychology: 333 | en_US |
dc.source.pagenumber | 6-7 | en_US |