Blar i HVL Open på tittel
Viser treff 12837-12856 av 12988
-
Å fremme håpet til en kreftpasient
(Bachelor thesis, 2020) -
Å fremme kunnskapsbasert praksis i jordmorfag: Et kvalitetsforbedringsprosjekt med klinisk audit som metode
(Master thesis, 2017)Bakgrunn: Helsetjenestene som tilbys gravide og fødende i Norge er blant de beste i verden. Systematisk kvalitetsforbedringsarbeid er pålagt alt personell som yter helsehjelp i Norge. Målet om trygge og sikre tjenester ... -
Å fremme mestringsopplevelser hos barn med kreft på sykehus
(Bachelor thesis, 2020) -
Å fremme studenters evne til refleksjon - en pedagogisk utfordring
(Peer reviewed; Journal article, 2013)Artikkelen retter oppmerksomheten mot refleksjonsprosessen i en sykepleierutdanning slik den kommer til uttrykk i studenters refleksjonsnotat. Fokus er på notater som karakteriseres som ikke-reflekterte. At studenters ... -
Å få vere saman når dagane mørknar
(Bachelor thesis, 2015)For å møte behova til pårørande må sjukepleiar ta utgangspunkt i den individuelle situasjonen. Sjukepleiar må kartlegge behova deira, og pårørande må få vere med i utforminga av tenestetilbodet. Hjelpa frå det offentlege ... -
Å førbygge mobbing i barnehagen : pedagogiske leiarar har eit viktig ansvar
(Bachelor thesis, 2015)I denne bacheloroppgåva vil eg skrive om temaet mobbing i barnehagen, med hovudvekt på korleis pedagogiske leiarar kan førebygge mobbing i barnehagen. Eg har valt temaet fordi eg opplever at det i seinare tid har det vore ... -
Å gjennomføre konfliktfylte samtaler
(Bachelor thesis, 2017)Formålet bak denne oppgaven er å undersøke hvordan man på best mulig måte kan gjennomføre samtaler som handler om konflikter. For å finne svar på dette har jeg tatt i bruk kvalitativ forsknings metode med en abduktiv ... -
Å gjere det usynlige synlig: Ein litteraturstudie om dokumentasjon av kroniske sår i heimetenesta
(Bachelor thesis, 2017)Bakgrunnen: Det skjer stadig ny utvikling i helsetenestene. I kommunale helsetenester ser ein auke i pleietrengande. Presset på å gje god kvalitet i pleie aukar stadig. Av diagnosar ein ofte ser i heimetenestene er kroniske ... -
Å ha det trygt og godt - i barnehagen
(Bachelor thesis, 2023) -
Å ha noe å si: Sykepleie til pasienter med afasi
(Bachelor thesis, 2012-04-13)Tittel: Å ha noe å si – sykepleie til pasienter med afasi. Bakgrunn for valg av tema: Hjerneslag er en av de største og alvorligste folkesykdommene. Hvert år rammes 15 000 nordmenn av hjerneslag. Kilder peker på at det ... -
Å holde hodet kaldt, men kroppen varm
(Bachelor thesis, 2016)Bakgrunn for valg av tema Akuttmedisinsk sykepleie er et tema jeg har stor interesse for, og gjennom jobb og friluftsliv har jeg fått særlig stor interesse for hypotermi og utfordringer knyttet til en slik tilstand. Hypotermi ... -
Å kjenne på smerte uten å ha ord: Sykepleiers vurdering av smerter i møte med preverbale barn
(Bachelor thesis, 2023) -
Å kjenne seg heil etter å ha vore halv
(Bachelor thesis, 2022) -
Å kommunisere før ordene kommer: En studie om bruk av tegn-til-tale med ett- og toåringer i barnehagen
(Bachelor thesis, 2023) -
Å kommunisere med mennesker med demens
(Bachelor thesis, 2023) -
Å konstruere eit mangfaldsomgrep: Ein intervjustudie av fire musikklærarar i grunnskulen
(Master thesis, 2023)Dette er ei masteroppgåve i faget musikk ved Grunnskulelærarutdanning 5.-10., Høgskulen på Vestlandet. Oppgåva tek for seg temaet mangfald i musikkfaget, med eit fokus på korleis lærarar i grunnskulen konstruerer og ... -
Å kunne regne - en grunnleggende ferdighet?
(Bachelor thesis, 2013-09-03)Målet med bacheloroppgaven Å kunne regne – en grunnleggende ferdighet? er å få et nyan-sert bilde av hva det innebærer å kunne regne, hvor jeg spesielt vil vektlegge elevenes erfa-ringer. Problemstillingen er ”Hvordan ... -
Å lede lærernes læring
(Master thesis, 2018)Formålet med studien er å undersøke hvordan ledere ved en videregående skole forstår og praktiserer pedagogisk ledelse, og hvilke erfaringer ledere og lærere har med dette. Undersøkelsen er gjennomført med kvalitativ metode, ... -
Å lede til trivsel: Om lærernes opplevelse av trivsel med den nye ledelsesmodellen i Bergen kommune
(Master thesis, 2014)En undersøkelse om lærernes opplevelse av trivsel med den nye ledelsesmodellen i Bergen kommune. Undersøkelsen er gjennomført blant lærere i bergenskolen om deres opplevelse av trivsel etter innføringen av den nye ...