Blar i Høgskulen på Vestlandet på tittel
Viser treff 12655-12674 av 13067
-
Vitenskapelig publisering ved HVL 2021
(HVL-rapport;2022/3, Report, 2022)HVL rapporterte i 2021 inn 1060 vitenskapelige publikasjoner, som gav 896,6 poeng. Det var en økning på 18 % i antall publikasjoner (158 stykker) og 13% i poeng (101,2) sammenlignet med året før. Økningen er større enn den ... -
Vitenskapelig publisering ved HVL 2022
(HVL-Rapport;2023/3, Report, 2023)Høgskulen på Vestlandet ble etablert 1. januar 2017. Tall fra 2018-2022 viser at HVL har hatt en jevn økning i vitenskapelig publisering i løpet av disse årene. HVL rapporterte inn 1030 publikasjoner i 2022. Dette er ... -
Vitenskapelig publisering ved HVL 2023
(HVL-Rapport;2024/4, Report, 2024)HVL rapporterte i 2023 inn 973 vitenskapelige publikasjoner. Disse gav til sammen 804,2 poeng. Dette er en nedgang sammenlignet med 2022 på 6% i antall publikasjoner (-57 stk.) og på 14% i poeng (-132,35 poeng). For sektoren ... -
Vitenskapens kultur
(Chronicle, 2015-01-07) -
Vitenskapsteoretiske problemstillinger knyttet til metodiske valg
(Others, 2006)Stillingtaken til vitenskapsteoretiske problemstillinger har stor betydning for valg av forskningsmetode og for vår evne til å være kritiske til egen og andres forskning. Samtidig ligger vitenskapsteoretiske funderinger ... -
Vitskap og kunnskap i profesjonsutdanningane: Essaysamling frå kurs i vitskapsteori og kunnskapsforståing ved Høgskolen Stord/Haugesund, H-2011/V-2012
(HSH-rapport;2013/5, Others, 2013)Denne samlinga er sett saman av essays utarbeidde ved kurs i vitskapsteori og kunnskaps-forståing ved Høgskolen Stord/Haugesund hausten 2011 (innlevert våren 2012), i eit samarbeid med Universitetet i Stavanger og Høgskolen ... -
Vocabulary knowledge, attitudes towards learning English and language use anxiety: a quantitative study of Norwegian 7th graders
(Master thesis, 2021)This research study investigates Norwegian 7th graders’ vocabulary knowledge and to the extent to which it correlates with attitudes towards learning English and language use anxiety. Additionally, this study aims to ... -
Vocational teachers' professional development in assessment for learning
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Formative assessment, including vocational education and training (VET), has been included in the assessment regulations in Norway since 2006. This study examines how a continuing education course entitled Assessment for ... -
Voice and Exercise Related Respiratory Symptoms in Extremely Preterm Born Children After Neonatal Patent Ductus Arteriosus
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Objective: To investigate voice characteristics and exercise related respiratory symptoms in extremely preterm born 11-year-old children, focusing particularly on associations with management of a patent ductus arteriosus ... -
Voice shame: Self-censorship in vocal performance
(Journal article, 2017)Voice shame is the uncomfortable feeling of being heard as ridiculous, worthless or ‘not good enough’. Voice shame arises when a subject becomes aware of an observer’s attention and believes the evaluation to be negative. ... -
Voksendeltakelse i barns dramatiske lek
(Bachelor thesis, 2017) -
Voksenrolle i barns lek
(Bachelor thesis, 2020) -
Voksenrollen i barns lek
(Bachelor thesis, 2020) -
Voksenrollen i uteleken
(Bachelor thesis, 2023) -
Voksne som krenker barn. En realitet i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2020) -
Voksnes bruk av makt i barnehagen
(Bachelor thesis, 2022) -
Vold avler vold? - en oppgave om vold i nære relasjoner
(Bachelor thesis, 2007) -
Vold i barnelitteraturen
(Bachelor thesis, 2019) -
Vold i nære relasjonar - Ekte kjærleik er fri for vold
(Bachelor thesis, 2014)For å avdekke partnervold på pasientar som er innlagt på sjukehus, må vi ha kunnskap om emnet for å sjå på både dei fysiske og psykiske symptom. Vi må bruke tid og vise omsorg til kvinnene for å skape tillit. Denne tillita ...