Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBjelland, Camilla
dc.contributor.authorHaugsgjerd, Annette Johannessen
dc.date.accessioned2024-05-21T10:41:55Z
dc.date.available2024-05-21T10:41:55Z
dc.date.created2021-01-07T15:56:17Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-82-8265-555-2
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3130900
dc.description.abstractI dette kapitlet presenteres erfaringer og funn fra et FoU-prosjekt om planlegging av utforskende undervisning ved grunnskolelærerutdanningen ved Høgskulen på Vestlandet (HVL). Deltakere var tredjeårsstudenter ved GLU 1–7 og 5–10. Kapitlet gir studenter og lærere et eksempel på et verktøy som kan brukes som støtte ved planlegging av utforskende undervisning og tilrettelegging av dybdelæring i alle fag. Samtidig gir det en innføring i hvordan studentene selv kan gå fram i egne utviklingsprosjekt, og teksten kan brukes som inspirasjon i arbeid med praksisnær forskning og undervisning. Kapitlet handler om profesjonsutvikling i lærerutdanningen og viser noen nyttige erfaringer av å bruke et konkret verktøy (5E-modellen) i lærerstudenters planlegging og tilrettelegging for utforskende læring.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.ispartofNy pedagogisk praksis. Eksempler på praksisorientert forskning i Fagfornyelsen
dc.titleLærerstudenters arbeid med planlegging av utforskende undervisning i skolen. Erfaringer med bruk av 5E modellen i alle fag.en_US
dc.typeChapteren_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.description.versionacceptedVersionen_US
dc.source.pagenumber39-60en_US
dc.identifier.cristin1867263
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel