dc.contributor.author | Bjelland, Camilla | |
dc.contributor.author | Haugsgjerd, Annette Johannessen | |
dc.date.accessioned | 2024-05-21T10:41:55Z | |
dc.date.available | 2024-05-21T10:41:55Z | |
dc.date.created | 2021-01-07T15:56:17Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-8265-555-2 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3130900 | |
dc.description.abstract | I dette kapitlet presenteres erfaringer og funn fra et FoU-prosjekt om planlegging av utforskende undervisning ved grunnskolelærerutdanningen ved Høgskulen på Vestlandet (HVL). Deltakere var tredjeårsstudenter ved GLU 1–7 og 5–10. Kapitlet gir studenter og lærere et eksempel på et verktøy som kan brukes som støtte ved planlegging av utforskende undervisning og tilrettelegging av dybdelæring i alle fag. Samtidig gir det en innføring i hvordan studentene selv kan gå fram i egne utviklingsprosjekt, og teksten kan brukes som inspirasjon i arbeid med praksisnær forskning og undervisning. Kapitlet handler om profesjonsutvikling i lærerutdanningen og viser noen nyttige erfaringer av å bruke et konkret verktøy (5E-modellen) i lærerstudenters planlegging og tilrettelegging for utforskende læring. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.relation.ispartof | Ny pedagogisk praksis. Eksempler på praksisorientert forskning i Fagfornyelsen | |
dc.title | Lærerstudenters arbeid med planlegging av utforskende undervisning i skolen. Erfaringer med bruk av 5E modellen i alle fag. | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.description.version | acceptedVersion | en_US |
dc.source.pagenumber | 39-60 | en_US |
dc.identifier.cristin | 1867263 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |