Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFrøyland, Rikke
dc.date.accessioned2024-03-06T10:22:41Z
dc.date.available2024-03-06T10:22:41Z
dc.date.created2023-11-08T13:47:57Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn9788215067131
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3121249
dc.description.abstractKapittelet undersøker hvordan lærerstudenter kan ha en strukturert samtale om energi- og bærekraftdilemmaer med utgangspunkt i to kapitler i fagboka Grønne greier (Mathismoen & Jordahl, 2018). Samtalen er gjennomført med tre deltakere som er rekruttert fra en grunnskolelærerutdanning i Norge. Transkripsjonsmateriale fra samtalen samt deltakernes individuelle logger utgjør analysematerialet i dette kapittelet. Målet er at kapittelet skal være et bidrag til en økokritisk litteraturdidaktikk i lærerutdanningene.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.ispartofØkokritiske dialoger: Innganger til arbeid med bærekraft i lærerutdanningen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.titleEn økokritisk litteratursamtale om energidilemmaeren_US
dc.typeChapteren_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder© Rikke Frøyland 2023en_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18261/9788215067148-23-07
dc.identifier.cristin2193976
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal