dc.contributor.author | Frøyland, Rikke | |
dc.date.accessioned | 2024-03-06T10:22:41Z | |
dc.date.available | 2024-03-06T10:22:41Z | |
dc.date.created | 2023-11-08T13:47:57Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.isbn | 9788215067131 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3121249 | |
dc.description.abstract | Kapittelet undersøker hvordan lærerstudenter kan ha en strukturert samtale om energi- og bærekraftdilemmaer med utgangspunkt i to kapitler i fagboka Grønne greier (Mathismoen & Jordahl, 2018). Samtalen er gjennomført med tre deltakere som er rekruttert fra en grunnskolelærerutdanning i Norge. Transkripsjonsmateriale fra samtalen samt deltakernes individuelle logger utgjør analysematerialet i dette kapittelet. Målet er at kapittelet skal være et bidrag til en økokritisk litteraturdidaktikk i lærerutdanningene. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.relation.ispartof | Økokritiske dialoger: Innganger til arbeid med bærekraft i lærerutdanningen | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no | * |
dc.title | En økokritisk litteratursamtale om energidilemmaer | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | © Rikke Frøyland 2023 | en_US |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.18261/9788215067148-23-07 | |
dc.identifier.cristin | 2193976 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |