Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorVågen, Henrik
dc.date.accessioned2023-09-05T14:20:41Z
dc.date.available2023-09-05T14:20:41Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3087575
dc.descriptionMaster of Science in Business Fakultet for økonomi og samfunnsvitskap Institutt for økonomi og administrasjonen_US
dc.description.abstractI den digitale tidsalderen spiller markedsførere en stadig viktigere rolle for å hjelpe bedrifter med å nå sitt publikum og oppnå suksess. Innholdsmarkedsføring er stadig mer avgjørende for bedrifter i B2B-segmentet. Denne oppgaven har undersøkt i hvilken grad markedsføreres rolle har endret seg, og hvor viktig innholdsmarkedsføring er for bedrifter i B2B-segmentet. Forskjellige aspekter av denne markedsføringsformen og dens effektivitet og verdi for bedrifter som ønsker å nå ut til kundene sine og øke konkurranseevnen sin har blitt undersøkt. Når det gjelder innholdsmarkedsføring i B2B-segmentet, kan det være en utfordring å velge riktig kanal for å maksimere effekten av kampanjene. Det kan være vanskelig å vite hvilken type innhold som fungerer best på ulike kanaler, og ulike kanaler kan ha ulike formål og funksjoner i kjøpsprosessen. Markedsførere må også kunne måle effekten av kampanjene på ulike kanaler og identifisere hvilke kanaler som gir høyest avkastning på investeringen. Innholdsmarkedsføring skaper verdi for bedrifter i et B2B-segment ved å gi dem muligheten til å bygge tillit og troverdighet med potensielle kunder ved å tilby verdifull informasjon og kunnskap. Det kan også hjelpe bedrifter med å bygge og styrke forhold til eksisterende kunder og øke kundelojaliteten. Innholdsmarkedsføring kan også bidra til å øke konverteringer og salg ved å generere interesse og etterspørsel etter bedriftens produkter eller tjenester. For å kunne oppnå best mulig resultat med innholdsmarkedsføring i B2B-segmentet, må markedsførere ta hensyn til ulike faktorer, som å velge riktig kanal, tilpasse innholdet til målgruppen og kjøpsprosessen, og kunne måle effekten av kampanjene på ulike kanaler. Ved å ta en strategisk tilnærming til innholdsmarkedsføring kan bedrifter i B2B-segmentet styrke sin markedsposisjon, engasjere sitt publikum og oppnå økt konkurranseevneen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskulen på Vestlandeten_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleVerdien av innholdsmarkedsføring i et B2B-segmenten_US
dc.title.alternativeThe value of content marketing in a B2B-segmenten_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.localcodeMSB210en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal