Ein metode for vurdering av multimodale vegkryss for fotgjengarar
Master thesis
View/ Open
Date
2023Metadata
Show full item recordCollections
- Institutt for byggfag [300]
Abstract
Med eit aukande fokus på eit meir miljøvennleg transportsystem, ønsker nasjonale – og lokale føringar å leggje meir til rette for fotgjengarane. For å oppnå dette, er det naudsynt å gjere det attraktivt å gå. Nettverket må då fokusere på trafikksikkerheit og vere inkluderande, samt tilfredsstille behova for trafikantane.
Formålet med denne oppgåva er å danne ein metode for å vurdere kvaliteten for fotgjengarane i eksisterande vegkryss i transportsystemet. Fokuset i vurderingane dreier seg om dei tre viktige aspekta universell utforming, sikkerheit og romleg kvalitet. Gjennom litteraturen er det danna vurderingskriterium for kva kvalitetar innanfor desse omgrepa som er viktige for å fremje gåing i vegkryss.
Vurderingskriteria danna grunnlaget for utforming av metoden som vurderte vegkryssa som i denne oppgåva har vore caseområde. For betre diversitet nyttar metoden ein kombinasjon mellom observasjonar og romlege analyser. Metoden gjer det mogeleg å vurdere kvaliteten, samt samanlikne resultatet av dei ulike vegkryssa.
Oppgåva gir ein vurderingsmetode som gjer det mogeleg å identifisere kvalitetar og svakheiter, samt belyse forbetringspotensial i vegkryss. Metoden kan vidare nyttast til arbeidet mot eit meir miljøvennleg transportsystem med fleire fotgjengarar. With an increasing focus on a more environmentally friendly transportation system, national and local guidelines aim to create better conditions for pedestrians. To achieve this, it is necessary to make walking an attractive option. The network must focus on traffic safety and be inclusive, while also satisfying the needs of the users.
The purpose of this thesis is to develop a method for assessing the quality for pedestrians in existing road intersections within the transportation system. The focus of the assessments revolves around the three important aspects of universal design, safety, and spatial quality. Through the literature, evaluation criteria have been established to identify the qualities within these concepts that are important for promoting walking in road intersections.
The evaluation criteria formed the basis for designing the method used to assess the intersections chosen as case areas in this thesis. To ensure better diversity, the method combines observations with spatial analyses. This method enables the assessment of quality and allows for comparisons between the different road intersections.
The thesis provides an evaluation method that allows for the identification of strengths, weaknesses, and areas for improvement in road intersections. Furthermore, the method can be used to contribute to the development of a more environmentally friendly transportation system with a focus on increasing pedestrian activity.
Description
Masteroppgave i areal og eiendom.
Fakultet for ingeniør- og naturvitskap/ Institutt for byggfag/ Høgskulen på Vestlandet, campus Bergen.