dc.contributor.author | Nordeide, Britt Iren | |
dc.date.accessioned | 2023-04-04T12:24:05Z | |
dc.date.available | 2023-04-04T12:24:05Z | |
dc.date.created | 2022-10-17T15:02:08Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Skriftkultur. 2022, 4, 101-128. | en_US |
dc.identifier.issn | 2535-7395 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3062124 | |
dc.description.abstract | Forsking på kva tekstar ein les i skulen i Noreg har helst handla om lesing av skjønnlitteratur og sakprosa, og mindre om kva målform tekstane som vert lesne i klasseromma, har. Fleirtalet av norske born møter nynorsk for første gong i skulen, og skulen har såleis eit viktig formidlingsoppdrag. Dette skjer i klasserommet, og undervisinga som vert gitt, er avhengig av læraren sin kunnskap og haldningar, kva læremiddel som er tilgjengelege, og korleis desse læremidla vert nytta. I artikkelen kjem det fram at lærarane som var med i denne studien, stort sett er positive til å lese tekstar på nynorsk. Tekstane som desse lærarane brukar, er i stor grad skjønnlitterære tekstar, henta frå læreverk i norskfaget og knytte opp til estetiske arbeidsmåtar der elevane sine opplevingar av tekst spelar ei sentral rolle. Lærarane brukar læreverka i stor grad, men er kritiske til det dei meiner er eit snevert tekstutval, spesielt når det gjeld sakprosatekstar på nynorsk. | en_US |
dc.language.iso | nno | en_US |
dc.publisher | Cappelen Damm Akademisk | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Tekstar på nynorsk i klasserom der bokmål er hovudmål – ei undersøking av lærarar sin bruk av og haldning til tekstar på nynorsk | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | © 2022 Fredrik Hope, Anna K. Aaland Hellevang, Stig Jarle Helset, Liv Astrid Skåre Langnes, Britt Iren Nordeide, Ida Marie Jegteberg, Ingvil Brügger Budal, Kirsti Lunde, Jorunn Simonsen Thingnes; Endre Brunstad | en_US |
dc.source.pagenumber | 101-128 | en_US |
dc.source.volume | 4 | en_US |
dc.source.journal | Skriftkultur | en_US |
dc.identifier.doi | 10.23865/noasp.175 | |
dc.identifier.cristin | 2062113 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |